Avatar billede mungojerrie Nybegynder
11. juli 2007 - 07:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tv via nettet og dansk ip adresse

Hej

Er blevet spurgt af en kammerat om det er muligt at sidde i glasgow og få sig en dansk ip adresse?

Han siger det er nødvendigt for at se tv derovre (går udfra han mener via nettet) Det må da vist være en skrøne...eller hva?
Avatar billede kit1847 Nybegynder
11. juli 2007 - 07:41 #1
Lyder tvilsomt, kan heller ikke få et dansk tlfnr. i scotland. Eneste mulighed er mobil og det vil blive temelig dyrt. Jeg er selv bosat i Norge, det er live tv man ikke kan se med udenlansk ip. Det andet kan man godt se, nyheder programmer osv.
Fra 2008 kommer alle dr`s programmer gennem tiderne på net.
hilsen kit
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. juli 2007 - 08:27 #2
Det burde godt kunne lade sig gøre, hvis han sætter sin pc op til at køre internet gennem en dansk proxy. Så vil de servere han besøger tro at han har en dansk ip-adresse.

Kender dog ikke lige nogle danske proxy-servere, men mon ikke der findes nogen...
Avatar billede canzer Nybegynder
11. juli 2007 - 11:16 #3
Kan henvise til denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/751022 en der havde samme problem som dig :)
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2007 - 19:07 #4
Hvilke TV er det han vil se live fra Scotland..
Avatar billede kit1847 Nybegynder
17. juli 2007 - 20:22 #5
jeg har prøvet spotgun og canzer sine forslag, virker ikke for mig. Får slet ikke kontakt med nettet engang.
Har norsk ip adr.
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2007 - 21:07 #6
Dette er tv2 news http://mms-live.media.tele.dk/tv2live8

Den kræver minimum 2 mbit i download for at køre nogenlunde.