Avatar billede tida Juniormester
10. juli 2007 - 22:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg købe?

Jeg kan godt se, at mit spørgsmål har været der 100 gange før, og jeg er helt grøn i hovedet af at læse tråde, men nu er jeg bare endnu mere forvirret!
Jeg vil bruge den til film, billeder, lidt spil (a la return to castle wolfenstein),internet.
Jeg gider ikke en pc der hakker i grafikken når jeg spiller og den må ikke larme for meget - ellers har jeg ikke de store krav.
Jeg forestiller mig en pris på ca. kr.7000,-, men jeg er meget fleksibel.
Jeg har tjekket et utal af hjemmesider, edbpriser, pricerunner osv, hvor jeg har indtastet krav, men jeg kan ærlig talt ikke gennemskue det.
Giv et bud :-)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2007 - 00:21 #2
Stigers? Hvordan kan du anbefale den første, når den kun har 256 ram? Manden skal bruge den til FILM og SPIL? Det kræver da minimum 512 ram - 1 gb ville nok ikke skade

MVH
Mads
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2007 - 00:26 #3
hmmm....
Hvorfor skal der være 1 Gb ram på grafikkortet??
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2007 - 00:28 #4
AHA!
Du har læst forkert på link :D

Videohukommelse: 256 MB
RAM: 1 GB DDR II SDRAM
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2007 - 13:24 #5
Hvor pinligt. Min fejl - det beklager jeg
Avatar billede tida Juniormester
11. juli 2007 - 17:45 #6
Stigers: De ser egentlig meget fine ud. Jeg har faktisk kigget lidt på dem før, men jeg har svært ved at afgøre hvilken maskine der er bedst. Hvis du selv skulle vælge mellem de to, hvad vil du så ta'?
Avatar billede joha0147 Nybegynder
11. juli 2007 - 17:56 #7
Hvis du vælger Znoten, ville jeg nok gå ind på Zepto's hjemmeside og se om du ikke kunne smide 512 mb ram mere i til samme pris, da du kommer udenom forhandler markup'en
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2007 - 20:08 #8
Det er 2 gode maskiner - men ville væleg Zeptoen pga design.
Fujitsu siemnens maskinen er lidt mere "tung" i designet.
Avatar billede tida Juniormester
11. juli 2007 - 20:38 #9
Hvad med denne her? Kender I den og i givet fald, er der mangler? http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_6400?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1
Jeg synes det er umådelig svært at gennemskue prisen på zeptoen?
Avatar billede tida Juniormester
11. juli 2007 - 21:30 #10
Nu har jeg kogt det ned til den fujitzu som tigers omtalte i starten, og den dell som jeg selv har nævnt, bare i en lettere opgraderet udgave. Det eneste der umiddelbart bekymrer mig er grafikkortet i dell's. Er det godt nok?
Jeg HAR besluttet mig for én af de 2 nævnte pc...
Avatar billede tida Juniormester
11. juli 2007 - 21:38 #11
Altså besluttet mig for at jeg skal vælge mellem de to :-)
Avatar billede tida Juniormester
26. marts 2009 - 10:04 #12
burde vist se at få lukket denne tråd...john_stigers send mig et svar
Avatar billede tida Juniormester
25. august 2010 - 09:12 #13
lukker nu spørgsmålet...har aldrig hørt fra john_stigers