Avatar billede veo Nybegynder
10. juli 2007 - 16:27 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Helpdesk, mail system?

Hej,

Jeg søger et helpdesk, eller mail support system om man vil. Den skal kunne fungere sammen med exchange server, og det gør ikke noget, hvis den koster penge.

Håber i har nogle gode forslag til et.
Avatar billede cmoz Praktikant
10. juli 2007 - 16:58 #1
Hvad med Open source Ticket Request System ?

http://otrs.org/ og er gratis.

Den henter mails ind i dens køer fra en eksistrende mailbox, f.eks. en på Exchange.

Så kan f.eks. lave en kø til en helpdesk, og en til 2nd/3rd level support osv.

Så kan en i heldesken let eskalere en sag, ved at sende den til en anden kø i OTRS., eller til dem i helpdesken, der lige har supporten på det emne.

Når en bruger sender en mail til en OTRS kø, så får han/hun svar tilbage med ticketnummer osv. Når en fra supporten er det ticketnummer også i emnet.

Hvis bruger så laver en reply så kommer de automatisk ind i den samme historik i ticketen.
Avatar billede veo Nybegynder
10. juli 2007 - 17:04 #2
hm, Det er ikke værst..

Men det kan passe bedst, hvis man bare kunne maile sit problem. Også hvis en supporter ikke kan løse opgaven, kan opgaven blive givet videre til andre suppoter som kan. Lige som i mantis.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2007 - 19:14 #3
Der findes vist en Sharepoint template som kan noget lignende det du efterlyser. Og det ville jo så være ganske gratis og fungere i Outlook (forudsat det er Outlook 2007).
Avatar billede veo Nybegynder
12. juli 2007 - 02:16 #4
Hm,.. Kan du give et hit omkring hvor jeg kan finde den, eller noget ligende ?
Avatar billede strych9 Praktikant
12. juli 2007 - 06:08 #5
Det var vist på download.microsoft.com hvor de stillede en template pack til sharepoint til rådighed.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. juli 2007 - 11:17 #6
Hvis du ikke finder noget - så kunne det måske konstrueres via VBA...
Avatar billede cmoz Praktikant
13. juli 2007 - 09:20 #7
Jeg tror det er den her strych9 tænker på:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=CE90D6D7-7B96-47BF-A22F-A7E8C5D40647&displaylang=en

Jeg har kun lige prøvet sharepoint HD modulet kort i test, da vi bruger OTRS i produktion p.t.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2007 - 18:52 #8
Ja lige præcis den. Tak fordi du tog dig tid til at finde den. Jeg har haft semi-travlt alle gange jeg har været omkring dette spørgsmål.
Hvad synes du egentlig om helpdesk modulet?

Open source ticket og helpdesk systemer er der iøvrigt mange af. Brug feks www.freshmeat.net til at finde dem. De fleste vil dog være designet til at køre på mere åbne platforme end Windows. Dvs Linux og BSD primært.
Avatar billede veo Nybegynder
13. juli 2007 - 19:07 #9
Jeg siger mange tak, for hjælpen..Men jeg er lidt i tvil om, hvem der skal have svaret ? :S
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2007 - 19:35 #10
Det afgør du som spørger helt og holdent. =) Du kan også bede os begge om at lægge et svar, og så fordele pointene.
Avatar billede veo Nybegynder
13. juli 2007 - 19:38 #11
God ide...Gør i bare det :)
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2007 - 19:53 #12
oki, så venter vi på mozz
Avatar billede cmoz Praktikant
13. juli 2007 - 20:17 #13
;-)

Det er begrænset hvad jeg har prøvet af HD modulet, desværre ikke nok til at kunne sige noget sagligt om det. Kun lige oprettet en ticket og kort set UI i det.
Avatar billede veo Nybegynder
13. juli 2007 - 20:18 #14
Så tror jeg fik trykket et svar til jer :)