Avatar billede jademutter Nybegynder
10. juli 2007 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cannot create a session after the response has been committed?

Hej alle,

Jeg har udviklet en web applikation på min lokale computer med JDeveloper. Nu har jeg så deployed denne webapp på en tomcat server ude i byen via tomcat manager.
På denne server får jeg nedenstående exception, den fik jeg ikke på min lokale maskine.
Nogen der har en idé om hvorfor denne exception kastes og hvordan jeg undgår det?

/Jademutter

Jul 10, 2007 5:45:34 AM org.apache.jasper.runtime.JspFactoryImpl internalGetPageContext
SEVERE: Exception initializing page context
java.lang.IllegalStateException: Cannot create a session after the response has been committed
at org.apache.catalina.connector.Request.doGetSession(Request.java:2284)
at org.apache.catalina.connector.Request.getSession(Request.java:2066)
at org.apache.catalina.connector.RequestFacade.getSession(RequestFacade.java:833)
at javax.servlet.http.HttpServletRequestWrapper.getSession(HttpServletRequestWrapper.java:216)
at org.apache.catalina.core.ApplicationHttpRequest.getSession(ApplicationHttpRequest.java:545)
at org.apache.catalina.core.ApplicationHttpRequest.getSession(ApplicationHttpRequest.java:494)
at org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl._initialize(PageContextImpl.java:149)
at org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl.initialize(PageContextImpl.java:127)
at org.apache.jasper.runtime.JspFactoryImpl.internalGetPageContext(JspFactoryImpl.java:108)
at org.apache.jasper.runtime.JspFactoryImpl.getPageContext(JspFactoryImpl.java:64)
at org.apache.jsp.include.bund_jsp._jspService(bund_jsp.java:44)
at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:70)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:803)
at org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:384)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:320)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:266)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:803)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:290)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.invoke(ApplicationDispatcher.java:687)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.doInclude(ApplicationDispatcher.java:590)
at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.include(ApplicationDispatcher.java:505)
at org.apache.jasper.runtime.JspRuntimeLibrary.include(JspRuntimeLibrary.java:968)
at org.apache.jsp.opretProfil_jsp._jspService(opretProfil_jsp.java:860)
at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:70)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:803)
at org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:384)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:320)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:266)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:803)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:290)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206)
at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:228)
at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:175)
at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:128)
at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:104)
at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109)
at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:216)
at org.apache.jk.server.JkCoyoteHandler.invoke(JkCoyoteHandler.java:190)
at org.apache.jk.common.HandlerRequest.invoke(HandlerRequest.java:283)
at org.apache.jk.common.ChannelSocket.invoke(ChannelSocket.java:767)
at org.apache.jk.common.ChannelSocket.processConnection(ChannelSocket.java:697)
at org.apache.jk.common.ChannelSocket$SocketConnection.runIt(ChannelSocket.java:889)
at org.apache.tomcat.util.threads.ThreadPool$ControlRunnable.run(ThreadPool.java:686)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2007 - 15:10 #1
Du forsoeger at create en session efter at foerste del af respons allerede er
sendt til bruger.

Det lyder som om noget session kode skal flyttes op i toppen af din JSP.

Jeg undrer mig ioevrigt lidt - saetter du session til false i page direktiv ??
Avatar billede jademutter Nybegynder
10. juli 2007 - 16:04 #2
Så vidt jeg kan se fremkommer fejlen i forbindelse med include af bund.jsp, men det er faktisk kun html i den fil.

Jeg har ikke indsat noget kode der sætter session til false, er den false som default?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2007 - 03:07 #3
<jsp:include

eller

<%@ include

?
Avatar billede jademutter Nybegynder
11. juli 2007 - 04:07 #4
Jeg bruger <jsp:include
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2007 - 04:15 #5
Hvis det er ren HTML - kan du så ikke bruge <%@ include ?
Avatar billede jademutter Nybegynder
11. juli 2007 - 13:51 #6
Tak, der ser ud til at det hjalp...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 04:37 #7
Så smider jeg et svar.