Avatar billede enggaard Nybegynder
10. juli 2007 - 10:22 Der er 2 kommentarer

Lav VPN shortcut programatisk

I start menuen under windows er der den her "Opret forbindelse til..." hvor man så kan vælge f.eks. en VPN forbindelse.

Jeg har fint styr på at lave disse VPN forbindelses shortcuts via windows wizards. Men jeg skal have fundet ud af en måde at gøre det programatisk på.

Altså en måde at oprette de VPN shortcuts automatisk fra noget C# (helst) kode.

Jeg har googlet og jeg har søgt på MSDN til det står mig ud af ørene, uden held. Sikkert fordi jeg ikke søge på det rigtige ;).

Jeg har ikke så meget brug for decideret kode (selvom det da vil være rart :)), men bare en ide til hvad man skulle søge på og hvor. Eller link til noget documentation om det.

Går ud fra det er noget COM interface jeg skal have fat i.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. juli 2007 - 19:53 #1
Er det fordi du skal tilføje nogle en gang i mellem, eller er det fordi de skal genetableres efter geninstallering, eller rulles ud på en masse maskiner?
Avatar billede enggaard Nybegynder
11. juli 2007 - 09:03 #2
Vi tilbyde "hostede løsninger" til vores kunder i det firma jeg arbejder i. Hvor kunder via webinterface kan oprette og administrere virtuelle maskiner, som der derfter kan logge ind på via VPN.

Det jeg skal ende op med i sidste ende et et lille program som kunde DL'er efter at have oprettet en maskine, som når han kører det, opretter den VPN shortcut på hans fysiske maskine.