Avatar billede rohde Nybegynder
10. juli 2007 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte service "Microsoft Exchange System Attendant"

Hej Har lidt problemer med at få en 2003 Exchange serveren i luften.

Nedenstående viser Event log.

Jeg har brugt en del tid på denne opgave uden at komme nærmere en løsning.

Jeg er mest interessert i at finde en der kan hjælpe onsite, da jeg har prøvet en del via nettet uden at komme nærmere en løsning. Server står i Glostrup.

Unable to start Microsoft system attendant service for Microsoft Exchange server 2003

Exchange server is installed on DC windows 2003

Event file:

Event Type:      Information
Event Source:      MSExchangeSA
Event Category:      Monitoring
Event ID:      9096
Date:            09-07-2007
Time:            18:04:15
User:            N/A
Computer:      GAIA
Description:
The MAD Monitoring thread is initialized.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Event Type:      Error
Event Source:      MSExchangeSA
Event Category:      General
Event ID:      1005
Date:            09-07-2007
Time:            18:05:45
User:            N/A
Computer:      GAIA
Description:
Unexpected error The specified domain either does not exist or could not be contacted. Facility: Win32 ID no: c007054b Microsoft Exchange System Attendant  occurred.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Event Type:      Information
Event Source:      MSExchangeSA
Event Category:      General
Event ID:      1004
Date:            09-07-2007
Time:            18:05:45
User:            N/A
Computer:      GAIA
Description:
Microsoft Exchange System Attendant failed to start.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Event Type:      Error
Event Source:      MSExchangeSA
Event Category:      Monitoring
Event ID:      9098
Date:            09-07-2007
Time:            18:05:51
User:            N/A
Computer:      GAIA
Description:
The MAD Monitoring thread was unable to read its configuration from the DS, error '0x80010002'.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2007 - 19:17 #1
installer win 2003 support tools, og så kør dcdiag /c på dine domain controllere.
Jeg koster 995dkk/time onsite hvis du er interesseret.
Avatar billede rohde Nybegynder
11. juli 2007 - 19:30 #2
Hej strych9
Tak for dit indlæg, jeg har fået den i luften, skriver dig i lige i bogen over mulige kontakter, hvis ligende opstår igen.
Avatar billede rohde Nybegynder
11. juli 2007 - 19:31 #3
UPS svar lige igen så jeg kan give dig points, og lukke sagen.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2007 - 19:34 #4
np, og tak.