Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
10. juli 2007 - 09:05 Der er 2 kommentarer

script alternativ til gui'en "console userpasswords2"

Jeg skal i et logon script have tilføjet brugernavnet og domænet (<domæne>\<brugernavn>)til nogle hjemmesider (intranet og owa), da brugerne ofte glæmmer at domænet når de skal logge på!

I "console userpassword2" under fanen "Avanceret" er der en knap "Administrer adgangskoder", her er det muligt at tilføje brugernavne til server. Findes der et scripting eller kommandolinje alternativ til dette jeg kan bruge i et logon script?
Avatar billede screem_brille Novice
10. juli 2007 - 09:24 #1
det er nemt at rette, man fjerner den lokale bruger, så kan de kun logge på domænet. (det er den bedste løsning imho, selvom det ikke er direkte det du søger), og gør dem evt til lokal administratorer istedet for, på den måde vil alt være som nu, blot at de er tvunget til at logge på domænet.
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
10. juli 2007 - 09:47 #2
Det skal primært bruges på resurser som folk tilgår over internette, så det har ikke noget at gøre med den lokale profil i forhold til domænet.

Et af de steder jeg skal bruge det er til bærbar der ikke er en del af domænet, hvor jeg har lavet et logon script der logger på resurser som printserver og shared file resurser, her til ville jeg gerne tilføje den service at når de logger på vores intranet så er brugernavne udfyldt på forhånd.