Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. juli 2007 - 20:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Blokerer min router for audiostream?

Efter at have installeret Xp-pro på mine 2 pc'er, kan jeg ikke længere modtage streams, som f.eks. DR-Netradio, heller ikke på de direkte links. Jeg kan godt afspille arkivmateriale (både audio og video) og modtage RSS-Feeds.
Problemet er det samme på begge maskiner og både med IE6, IE7 og Firefox 2.0.
valg af media-afspiller gør heller ingen forskel.
Kan det være nogle porte på min router, der skal åbnes eller, hvad mener I?

Har forsøgt at slå XP-firewall fra, ændre proxy-indstillinger i browserne o.s.v.

Jon
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 20:24 #1
heh... jeg har præcos det samme problem.. så.. godt spørgsmål
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 20:24 #2
*præcis :D
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. juli 2007 - 20:39 #3
efter som det kommer efter du har installeret xp-pro .. så er det jo nok ikke din router..

jeg ville som udgangspunkt satse på måske et Codec problem..
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. juli 2007 - 21:03 #4
Så vidt jeg ved er en stream ikke komprimeret, da den kan afvikles i realtime.
Men ok, problemet er bare, at jeg har spandevis af codec-packs og jo kun oplever problemer med streams.

Kan godt se din pointe med, at det logisk må skyldes den ny XP, men jeg har også sat LAN op i samme forbindelse inklusiv en NAS.
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. juli 2007 - 21:06 #5
>>klb0010
Har du forsøgt nogle ting, jeg måske ikke har - så jeg slipper for også at prøve dem?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. juli 2007 - 21:10 #6
ok .. ja .. så er det jo nok ikke codec packs .. og hvis det er dr netradio du vil streame .. så er det jo nok heller ikke licens problemer.. høhø måske du ikke har betalt licens.. :)

har du .. efter du har installeret XP .. opgraderet media player til den nyeste.. og så herefter haft startet medieplayer op uden streams ?
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. juli 2007 - 21:12 #7
>>therealyoda
Grunden til at jeg mistænker routeren er, at fejlkoden fra Mediaplayer 11, når jeg forsøger mig med et direkte link, refererer til, at den ikke kan finde stien. Derfor kunne noget tyde på en blokering.
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
09. juli 2007 - 21:20 #8
*GG*

Jeg har ganske rigtigt startet med at opgradere - virker ikke - ok, tænker jeg så, det er nok bare noget nyt MS-L..., så jeg afinstallerer 11 og installerer 9 - virker ikke - så nu har jeg så 11 igen igen. -Virker F...... ikke.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. juli 2007 - 21:54 #9
Det kunne vel egentlig tænkes at det er DR der har fejlen .. siden i begge har problemet..

har i prøvet at streame andre steder fra .. til medieplayeren ?
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
10. juli 2007 - 16:26 #10
Hej igen,

for mit vedkommende gælder det alle de sites, jeg har prøvet.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. juli 2007 - 16:46 #11
ok .. skummelt.. jeg sidder nemlig med en komplet lukket router.. og kan snildt streame..
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
10. juli 2007 - 17:42 #12
Er du sikker på det, som vil nogle porte i den høje ende (over 6500) stå åbne som default f.eks 7000 og 7007.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. juli 2007 - 19:08 #13
ja, er helt sikker... min router er helt lukket..
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. juli 2007 - 19:08 #14
ja, eller dvs.. port 80 er åben .. men den er åbnet til en anden maskine.. så det er jo nok ikke det der gør det..
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
12. juli 2007 - 20:23 #15
Skulle lige til at klage min nød, endnu engang, men nu virker alt fint, som om problemet aldrig havde været der - Dybt underligt - Lukker spørgsmålet uden at kunne give nogen løsning/forklaring. Tak til therealyoda for indlæggene.