Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 20:02 Der er 29 kommentarer og
5 løsninger

xp genstarter

Hejsa alle sammen...

Jeg har lige sat et nyt lydkort (creative x-fi) i min pc.
Men når jeg starter op viser den den menu hvor jeg kan vælge fejlsikret tilstand eller normal. Men vælger en af dem genstarter
xp. jeg får lige lidt blå baggrund med noget text, der står noget med harddisk.

håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 20:22 #1
okay... det skal lige siges... jeg aner ikk om det er rigtigt.. men skal man ikk ændre noget i bios.. når man sætter hardware i?
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 20:32 #2
Har leget med bios, både med nye og gamle indstilinger et. Har rettet på kabler og kort, for at tjeke skævheder
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 20:38 #3
Hvis du lige har haft skilt dit kabinet ad, så check alle dine forbindelser. Du er måske kommet til at pære noget løs.
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 20:48 #4
Harddisk kabler sidder lidt skævt men jeg tror ikke det er det er galt. har tjekket det
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 20:57 #5
Hvis det var ved harddisken, ville du slet ikke kunne komme ind i XP.

ALLE kabler skal dog sidde nøjagtigt og helt presset i!
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 20:59 #6
hvis der nu er et eller andet der er blevet indstillet forkert.. kan du jo altid lige prøve at resette dit bios?
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 21:00 #7
og lydkortet burde ikk ha' meget at gøre med om xp kunne køre eller ej
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 21:06 #8
Hvis multikoch blot har isat et lydkort, bør det overhovedet ingen indflydelse have.

multikoch: Prøv at tage kortet ud igen. Jeg vil næsten vædde med at problemet stadig er der.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 21:07 #9
Det eneste der måske kan hjælpe i bios, er at deaktivere onboard lydkort hvis det findes.
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 21:08 #10
:P det kan du så ha' ret i.. men alligevel... reset bios.. jeg har haft et problem lidt ligesom det... der restartede den bare INDEN den loggede in..
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 21:10 #11
har været inde i bios og prøvet med (load optimal defaults) men der sker ingen ting.
men hvordan resetter jeg bios
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 21:14 #12
har prøvet at tag lydkort af + dvd. har også deaktivere onboard lyd. ingen forskel
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 21:28 #13
hvad hedder bundkortet?
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 21:41 #14
bundkort asrock conroexfire-eSATA2
cpu intel pentium d945 3,4 skt775 fsb800 2x2
1 gb ddr 2 pc 4200 pc 533 kingston value ram
asus geforce pci-e 7600gs silencer 512 mb dvi+ grafikkort
maxtor 80 mb sata 2 harddisk
chill innovation 450 watt atx2 strømforsyning
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 21:48 #15
okay prøver lige at søge på det der burde sidde en plastic ting UDEN ledninger på.. på 2 ud af tre af de der pinde... men.. finder lige ud af hvor
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 21:51 #16
Ok, hvis problemet er det samme efter demontering af lydkortet, bør du checke alle forbindelser meget grundigt.

Der kan næsten kun være 2 muligheder:
* En dårlig forbindelse/løs stik.
* Lydkortet har ikke været trykket ordentlig på plads, og har brændt bundkortet af.
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 21:55 #17
okay er ikk sikker men... nede i venstre hjørne (under den sidste pci port.. burde der sidde en gul ting med 3 "pinde" på.. på to af dem sidder en lille plastic ting..
okay.. hmm.. så prøv at NEJ VENT SLUK ALT STRØMMEN INDEN DU RØR DET ryk den lille plastic ting så den sidder på den i midten .. og den der er fri..  vent 5 sek. og set den tilbage.. (hvis du ikk har nogen floppy siger den muligvis at der er fejl med floppyen bagefter! fix det i bios ) :D håber det hjalp.. ved det er en dårlig forklaring..sprøg endelig hvis der er noget.. :P
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 21:57 #18
hvis bundkortet var brændt af vil det så virke
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 21:57 #19
Ikke godt forklaret. Især ikke når du glemmer at sige at batteriet til bios først skal pilles ud.
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:01 #20
ingen plastic dims
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:01 #21
ehh. det gjorde jeg ellers ikk :D
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:02 #22
den er der.. et eller andet sted
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:03 #23
der er et gult stik DER ser sådanne ud I_II
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:03 #24
akyhne.. hvis du ikk synes min forklaring er ok.. så.. hjælp lidt til selv :D
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:04 #25
sidder der noget på den?
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:07 #26
nej
i manuallen hedder det HDMI-SDIF Header
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:08 #27
hvad skal jeg lede efter
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:13 #28
HOVSA se hvad jeg lige fandt? http://www.asrock.com/support/faq.asp?c=HDD (se på question nr. 3 :O kan det være noget med det?
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:16 #29
kunne det være det?? eller ?
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:17 #30
har lige fundet bundkort der hjemmeside http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ConRoeXFire-eSATA2
Avatar billede klb0010 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:20 #31
okay... prøv lige at kig på det link der.. men.. er væk et stykke tid skal geninstallere xp på min anden pc.. den har fået en trojansk hest som den bare ikk vil af med :(
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 22:22 #32
Ok, hvis problemet er det samme efter demontering af lydkortet, bør du checke alle forbindelser meget grundigt.

Der kan næsten kun være 2 muligheder:
* En dårlig forbindelse/løs stik.
* Lydkortet har ikke været trykket ordentlig på plads, og har brændt bundkortet af.
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:29 #33
har lige tjekket dit link der var ingen ting æv.....
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 22:35 #34
det virker. det virker. det virker.
det var harddisk opsætningen i bios der galt

tak tak hvordan gir jeg point