Avatar billede coxweli Nybegynder
09. juli 2007 - 18:58 Der er 10 kommentarer

data fra 3 hdd over på 1

Hvordan gør jeg det bedst?

Jeg har 3 mindre harddiske, og vil nu har flyttet alle data over på en ny stor.

Skal jeg bare flytte det eller findes der et program (helst gratis) til det?

Mvh.
Bjarne
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 19:43 #1
da det kun er data, kan du bare flytte det.
brug dog klip og sæt ind, så har du styr på hvor langt du er nået hvis den skulle fejle
der findes massert af programmer der kan sådan noget, men xp's klip & sæt ind virker lige så godt
Avatar billede coxweli Nybegynder
09. juli 2007 - 21:24 #2
hmm, ikke rigtigt...
kan ikke flytte windows biblioteket...
Avatar billede coxweli Nybegynder
09. juli 2007 - 21:27 #3
så jeg har nok ikke præciseret det.
Det er ALT der skal over på den nye hdd. inkl. Win XP
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 21:41 #4
ok, du skrev data og ikke system, så jeg troede ikke det var styresystemet men bare nogle dartitions med data

Så er det noget disk clone vi er ude i.
norton ghost er jo desværre ikke gratis, men der er da alternativer
f.eks  hdclone  http://www.miray.de/download/sat.hdclone.html
kig også på ubcd (der er hdclone også med på) http://www.ultimatebootcd.com
den har en masse fine (GRATIS) værktøjer
Avatar billede coxweli Nybegynder
09. juli 2007 - 22:01 #5
jeg prøver ubcd, og vender tilbage med resultatet...
Avatar billede coxweli Nybegynder
09. juli 2007 - 23:25 #6
jeg er en kegle til det her...
kan ikke bruge ubcd free version, for den kan ikke klone en harddisk over på en partition.
jeg prøver mig lidt frem
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 23:28 #7
hmmm det skulle den da gerne kunne, jeg skal se om jeg ikke lige kan få lidt tid til at teste
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juli 2007 - 00:04 #8
jeps du har ret, hdclone kan ikke bruges i gratis versionen :(
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juli 2007 - 00:05 #9
den kan kun klone til en hel disk og ikke til en partition
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juli 2007 - 23:14 #10
drive image xml ser ud til at kunne gøre det: http://www.runtime.org/dixml.htm