Avatar billede quest_1 Nybegynder
09. juli 2007 - 13:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

DVD Covers

Er der nogen der kender nogle sider hvor man kan købe originale covers til dvd film?
Jeg kan kun finde dem hvor man skal printe coveret ud. Og det kan jeg ikke.
Avatar billede evildoctor Praktikant
09. juli 2007 - 14:05 #1
Det kan jeg kun meget vanskeligt forestiller mig lader sig gøre.
Det kan vel næppe mere meget mere end een grund til at man ønsker kun at købe et cover!!!
(Okay, hunden kan selvfølgelig have ædt et enkelt eller 2, men det sker nok så sjældent at det næppe kan være en god forretning at forhandle "erstatningscovere").

Enten må du printe coveret selv, alternativt købe dine film originalt!!!
Avatar billede evildoctor Praktikant
09. juli 2007 - 14:06 #2
"mere meget mere" = være meget mere c,")
Avatar billede quest_1 Nybegynder
09. juli 2007 - 15:43 #3
evildoctor -> Det var dog en gebrækkelig omgang. Den kunn du have sparet dig. Jeg har købt en film med den rædselsfulde dansk titel 'Røvtur på 1 klasse'. Fordi jeg holder meget af filmen irritere det mig gevaldigt og jeg vil *derfor* gerne have coveret udskiftet med et originalt ('Plains, Trains and Automobiles').

Så jeg køber skam mine film "originalt!!!" (Og her skulle have været en smiley med en finger nedad).
Avatar billede quest_1 Nybegynder
09. juli 2007 - 18:06 #4
christiansenbo -> Den var ikke på den side du linker til. Lige meget, kan selv finde den andre steder.
Men... hvordan gør man. Når jeg henter en ned (lige meget hvor fra) og åbner filen, er den alt for stor til en dvd kasette??
Og hvad mener du med "Få dem printet ved en fotohandler". Hvordan det?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
09. juli 2007 - 19:18 #5
Hvis du nu finder en side, hvor de har coveret, så kan du jo bare få det printet på fint papir ved en trykker eller fotohandler.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2007 - 20:07 #6
Jeg synes i skulle læse reglerne...
2 brugere har været her i over 3 år og accepterer at reglerne brydes...
1 har været her lidt over en måned, så han er lovlig undskyldt...

pkt. 2.1.7.4:
Regler for brug af Eksperten.dk
Det er ikke tilladt at:
spørge efter eller poste indlæg, der omhandler/indeholder:
Dvd- og cd-covers samt undertekster til film eller lignende copyright-beskyttet materiale vedrørende film.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
09. juli 2007 - 21:07 #7
Det er i orden John. Så lærte vi noget i dag også ;-)
Avatar billede snowball Novice
09. juli 2007 - 22:26 #8
Indlæg fra christiansenbo 09/07-2007 14:11:52 er blevet fjernet da linket overtræder gældende regler. Vi forventer selvfølgelig at det ikke sker igen ;)

Snowball / Admin
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2007 - 22:46 #9
takker admin :)
Avatar billede quest_1 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:47 #10
Gud Fader bevares. Er det alt hvad der skal til. Jeg har sgu allerede *købt og betalt* filmen!
Men er det reglerne, er der da andre måder at finde ud af det på.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
09. juli 2007 - 22:49 #11
(= jeg acceptere reglerne. Lov er lov. Men det er sgu også åndssvagt!)
Avatar billede quest_1 Nybegynder
09. juli 2007 - 23:13 #12
Ved nærmere eftertanke fatter jeg slet ikke hvad det her handler om. Hvad er det man ikke må? Hvis det er lovligt at downloade og udprinte covers. Hvad handler så det her om???
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2007 - 23:56 #13
Covers er copyright beskyttet. Man må ikke downloade covers fra nettet.
Derfor var det link christiansenbo smed ulovligt.
Avatar billede evildoctor Praktikant
10. juli 2007 - 08:16 #14
>guest_1: Nu skrev jeg jo også at der kunne være andre grunde, men næppe noget der kan understøtte en forretning. Læs dit spørgsmål igen, og så tænk på om ikke du kunne have formuleret det lidt mere detaljeret så denne misforståelse kunne have været undgået. ;)

>John_stigers: Med "2 brugere har været her i over 3 år og accepterer at reglerne brydes..." - jeg kan kun antage at den ene af de 2 brugere er mig.
Jeg kan bare ikke rigtig se at jeg accepterer at reglerne brydes. Er du ikke venlig at forklare det???
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
10. juli 2007 - 08:50 #15
Enig med Evil Doctor... som jeg ser det, så er det vil kun spørger og undertegnede der bryder reglen. Spørger for at stille spørgsmålet, og UT. for at videregive det allerførste link google sendte....
Men ok, regler er jo regler, selv om de bliver brudt dagligt. Det er godt der er nogen til at holde styr på det.
http://www.eksperten.dk/spm/784208 Det er vel samme type sag ?
Avatar billede quest_1 Nybegynder
10. juli 2007 - 13:30 #16
evildoctor -> Nå så er håndvaskningen igang, kan jeg se. *Fakta* er, at du beskyldte mig for ulovlig downloading af film!!! Og der var du 100% forkert på den!!!
Det var det mit svar til dig handlede om. Måske DU også skulle læse Dit eget svar igen?!

Citat: "Det kan vel næppe mere meget mere end een grund til at man ønsker kun at købe et cover!!!"

Citat: "Enten må du printe coveret selv, alternativt købe dine film originalt!!!"

Din parentes redder ikke disse to hentydninger.

---

Og så vil jeg gerne vide: Hvis det er ulovligt at downloade covers, hvorfor er evildoctors udtalelse "Enten må du printe coveret selv" så ikke et problem??
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2007 - 15:46 #17
evildoctor
Vi er alle brugere af dette site og der er alles pligt at påtale hvis reglerne brydes.
Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Hvis du opfattede det som et personligt angreb beklager jeg - det var ikke meningen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2007 - 15:53 #18
"Og så vil jeg gerne vide: Hvis det er ulovligt at downloade covers, hvorfor er evildoctors udtalelse "Enten må du printe coveret selv" så ikke et problem??"

Det vil jeg da gerne kommentere.
I det man går ud fra at du har filmen og selv kan tage kopi af coveret.
Har du ikke cover til den originale film er det "tough shit".
(Da evildoctor smed indlæg var der endnu ikke linket til coverside...)

Ovenstående er en omskrivning af evildoctors indlæg som jeg forstår det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2007 - 15:58 #19
Kommentar: christiansenbo

Der foregår intet ulovligt i det spørgsmål jvfrf. reglerne.
Ja torrents kan bruges til download af ulovlig software, men da det ikke er det spørgsmålet går på og udelukkende om en side kører, er det ikke ulovligt.

Snowball ret mig hvis jeg er galt på den :)
Avatar billede quest_1 Nybegynder
10. juli 2007 - 17:17 #20
"(Da evildoctor smed indlæg var der endnu ikke linket til coverside...)"

Ok. Overset.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
12. juli 2007 - 16:58 #21
.