Avatar billede franklinpaper Nybegynder
08. juli 2007 - 17:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvor findes "disk rensning"?

Goddag.

Jeg er ved at fjerne en software, og er stødt på et problem. I følge den guide jeg har modtaget, skal jeg afslutte softwarefjernelsen ved at gøre følgende:

Klik på start > Alle programmer > Tilbehør > System > Disk rensning. Her skal de såkaldte temporære filer markeres.

Problemet er, at funktionen "disk rensning" ikke er tilgængelig, selvom stien følges.

Jeg har forsøgt at søge på navnet "disk rensning", men der er ingen resultater.

Hvordan finder jeg diskrensningen, eller hvordan finder jeg et alternativ til denne?

På forhånd tak.
Avatar billede groenaert Novice
08. juli 2007 - 18:05 #1
Er det ikke "Diskoprydning" der menes...(Start > Alle Programmer > Tilbehør > System > Diskoprydning)
Alternativt kan CCleaner bruges (http://www.ccleaner.com)

Grønært.
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
08. juli 2007 - 18:15 #2
Muligvis. Har den en funktion, hvor temporære filer kan markeres?
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2007 - 18:58 #3
Start > Alle Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning -> så vælger du hvilket drev du vil have ryddet på -> herefter fremkommer der en liste over de ting som kan ryddes/slettes -> vælg dem du vil o.s.v....
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
08. juli 2007 - 19:43 #4
Tak. Problemet er løst. Det var korrekt, at funktionen diskoprydning skulle benyttes. Ordet midlertidig var ved denne funktion brugt som synonym for temporær.

Da i begge bidragede til besvarelsen, vil jeg dele pointene. Afgiv venligst svar.
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2007 - 20:14 #5
svar  :o)
Avatar billede groenaert Novice
09. juli 2007 - 07:55 #6
Svar og takker for point.

Grønært
Avatar billede hcma Novice
09. juli 2007 - 10:40 #7
så mangler vi bare at franklinpapper accepterer vores svar :o))