Avatar billede prinsm Nybegynder
08. juli 2007 - 12:42 Der er 2 kommentarer

bip ved opstart

hej min bærbar er gået i gang med at bippe når den starter op. Der er 2 korte bip ved opstart har læst at det er : Fejl i CMOS RAM . Hvad kan jeg gøre ved det..?

nogle enkelte gange har den bippet 3 gange : Fejl i de første 64 Kb RAM. kan det være at jeg skal skifte ram ud eller hvad..?
Avatar billede g00fy Nybegynder
08. juli 2007 - 12:48 #1
prøv at søg på google efter din laptops mærke samt cmos + beep
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 10:54 #2
Nej jeg tror ikke at du skal skifte ram.Men prøv og sætte din bios til default det kan være det  der er galt.
Eller tag dem ud og tørre kontakterne af med en bomulds klod der er fugtet med en meget svag opløsning af opvaskemiddel det sker der ikke noget ved du skal bare være 100% sikker på at de er helt tørre når du sætter dem i igen