Avatar billede madsjk Nybegynder
07. juli 2007 - 23:32 Der er 11 kommentarer

Computer Går I Stå Når Jeg Spiller

Hej alle på eksperten.dk jeg håber i vil hjælpe mig for det her er virkelig et problem for mig!

Mit problem er at når jeg er inde og spille f.eks. Counter strike 1.6 så efter lidt tid går det HELE fuldstændig i stå og lyden med. Efter det er der ikke andet at gøre end at slukke på kontakten fordi computeren overhovedet ikke fatter at man vil slukke den på knappen på computeren. jeg har på fornemmelsen at det måske er min driver som ikke er helt iorden, men jeg er meget på herrens mark hvad det angår. det kan også være at min BIOS skal opdateres eller noget, men håber at i vil hjælpe mig med mit problem.
Jeg mener ikke at det er fordi at min computer bliver for varm eftersom at grafikkortet altid holder sig på 50-55 Grader og CPU 35-40 grader

Det her er i min computer!

Intel core 2 duo E6600
Geforce 8800gts 320 MB
2gb Ram
Windows XP service pack 2 32bit
Asus P5N-E SLI
colorsit kabinet

Lige lidt info ang. grafikkortet
Forceware Version 158.22
Video BIOS-Version 60.80.18.00.02

Tak på forhånd jeg vil være evig taknemelig hvis jeg får en løsning på det her problem!!
Hilsen Mads J Kristensen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2007 - 23:47 #1
HVad står der af fejl i windows log?
Avatar billede madsjk Nybegynder
07. juli 2007 - 23:52 #2
Hvordan kommer jeg ind og ser den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 00:49 #3
højreklik denne comuter - administrer - logbog.
Kig efter advarsel og fejl.
Avatar billede madsjk Nybegynder
08. juli 2007 - 01:37 #4
Der er 1000 af dem derinde.. hvad skal jeg kigge efter?
Avatar billede madsjk Nybegynder
08. juli 2007 - 01:39 #5
Der er en fra d.6 og den skriver Fejlagtigt program nvmonitor.exe, version 5.5.38.0, fejlagtigt modul nvmonitor.exe, version 5.5.38.0, fejlagtig adresse 0x00005039. men den har også gjort det idag og der er ikke kommet noget
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 13:14 #6
nvmonitor er til dit nvidia grafikkort.
Bruger du en WHQL certificeret driver?
Avatar billede madsjk Nybegynder
08. juli 2007 - 14:43 #7
Jeg bruger den driver til mit grafikkort som man kan downloade inde fra nvidia.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 14:55 #8
Ja det er vist normalt der drivere hentes ;)

Hvilken version?
Avatar billede madsjk Nybegynder
08. juli 2007 - 15:03 #9
Version 158.22... jeg har ikke opdateret den eller noget... jeg har prøvet at hente den der forceware version, men der fik jeg en advarsel med at de´n ikke var godkendt af Windows og at ens system kunne blive ødelagt og sådan noget.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. juli 2007 - 20:04 #10
At en driver ikke er blevet WHQL certificeret betyder bare den ikke er blevet testet af dem endu,ikke at dit system vil tage skade af det nødvendigvis..Har du opdateret fra en tidligere driver ? for det kunne godt lyde sådan.Hvis man ikke sørger for at den gamle er helt væk,kan der opstå problemmer nemlig.En simpel uninstal af en gammel driver via windows er ikke nok nemlig,da den gamle vil efterlade en masse.Som den nye så kan konflikte med..Ja ja intet er let her i livet jo :)

Et program som driver sweeper kan dog hjælpe dig af med dem..Læs vejledningen grundigt på siden her,og få installeret en frisk driver efter..
http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2007 - 20:14 #11
"At en driver ikke er blevet WHQL certificeret betyder bare den ikke er blevet testet af dem endu"

Microsoft - red. :)