Avatar billede skooter Nybegynder
06. juli 2007 - 19:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ubuntu Feisty - Intel onboard grafik intel GMA X3000

Jeg har bøvlet en del med at få mit onboard grafikkort til køre med 3D acc. på Ubuntu Feisty. Lige nu bruger den "vesa" og det kan da gå da jeg bruger maskinen som mediecenter. Men ofte hakker billedet fx hvis man ser live-tv og det er ret irriterende.

Jeg har prøvet at "sudo apt-get install xserver-xorg-video-intel"... og derefter rette "Driver" i xorg.conf til "intel" og derefter reboot.

Kører jeg "glxinfo | grep direct" får jeg følgnede:

direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

Nogen der har en løsning?
Avatar billede skooter Nybegynder
20. juli 2007 - 19:40 #1
Avatar billede skooter Nybegynder
20. juli 2007 - 19:40 #2
lukker