Avatar billede dortheam Nybegynder
06. juli 2007 - 17:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny ekstern skærm helt i sort

Jeg har en bærbar pc og har lige fået en 19" ekstern skærm foræret.
Troede, den bare lige skulle tilsluttes, men nej.
Jeg tænder den, den skriver "no input signal" - og så er den i dvale. Kan slet ikke få liv i den.
Har prøvet skærmen på en anden bærbar - her virker den fint.

Har været inde i skærmindstillinger og sat kryds i "udvid skærmbilledet..." og har efterhånden rodet med en del ting, jeg ikke har det mindste forstand på.

Prøvede at sætte min pc til en anden ekstern skærm - men den går bare øjeblikkelig i dvale.

Når jeg er inde i indstillinger for skærm - så skriver den, der er en digital fladskærm. Så den har vel opdaget den...

Ikke forstand på det... men når jeg kigger i enhedshåndtering, står der dette under skærmkort:
Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller

Jeg er fuldstændig lost lige nu. Er problemet software eller hardware...?

Har som sagt ikke meget forstand på det.... men håber sådan, der kommer et godt råd herinde.

Vil jo så gerne have min nye skærm til at virke :-)
Avatar billede mash Mester
06. juli 2007 - 17:41 #1
hmm har du prøvet [FN] tasten sammen med en af F-tasterne(lille logo med 2 skærme på F-tasten)

Nok F4 eller noget ,kig evt. i manual
Avatar billede dortheam Nybegynder
06. juli 2007 - 18:28 #2
Jeps, har prøvet det :-) Vi fik den jo til at virke på en anden pc.

Men tak for buddet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2007 - 20:31 #3
Vil det suige at når du bruger tastekombinationen for at få billede på ekstern skærm, så er der intet billede på NOGEN af skærmene?

Hvis der stadig er billede på bærbar gør i noget forkert!
Avatar billede dortheam Nybegynder
07. juli 2007 - 06:54 #4
Billedet forsvinder på bærbar, men der dukker intet op på den nye skærm.
Vi tilkoblede en anden computer, og her var der intet problem.
Jeg har været inde i egenskaber for skærm... prøvet at aktivere begge de skærme, der vises grafisk. Og der står: (Flere skærme) på Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller.
Har også prøvet at markere "udvid skrivebord..."
Også prøvet "dobbeltvisning" i grafikegenskaber for skærmkortet.

Jeg tror, jeg mangler en helt banal ting... et flueben et sted... eller også er det skærmkortet, der ikke kan trække to skærme. Det sidste vil bare undre mig... pc er 4 år gammel... men den har fungeret som firmacomputer og burde have et kort, der kan trække to skærme...

Har læst et sted, at den ene skærm (eller kortet?) SKAL være sat op som VGA, ellers kan den ikke... men så er vi inde i noget, jeg slet ikke forstår noget af.
Avatar billede dortheam Nybegynder
09. juli 2007 - 13:54 #5
Har lige haft min computer indleveret ved en klog mand.
Det er desværre en hardwarefejl. Hvor den ligger, kan han ikke sige. Det kan være stikket - men også noget andet.
Så jeg lukker spørgsmålet nu. Tak for hjælpen.
Avatar billede dortheam Nybegynder
09. juli 2007 - 13:55 #6
Det skal vist postes som et svar, tror jeg...:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2007 - 20:16 #7
Korrekt - nu mangler du bare at acceptere eget svar :)