Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 12:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Annonceindtægt

Jeg og min partner overvejer at starte et webmagasin og skriver forretningsplan i håb om at få hjælp fra en investor, men vi er stødt på en væsentlig forhindring i forsøget på at komme med et realistisk skøn om vores indtjeningsmuligheder. Vi har ingen baggrundsviden om annonceindtægter

Hvad er den typiske indtjening for en hjemmeside, der har 50.000 brugere om året, men hvor de bruger sitet 20 gange hver? (Her mener jeg ikke antal visninger, men besøg, hvor de kommer til sitet og surfer rundt)

Vi har en ret snæver målgruppe på de 17-19 årige. Er det en fordel i forhold til annoncering?

Kan I anbefale nogle affiliate-virksomheder (eller hvad det hedder!)?

Med venlig hilsen
Brita Starcke
Avatar billede giang Nybegynder
05. juli 2007 - 13:22 #1
I forhold til at tilbyde et attraktivt produkt til annoncørerne, er det en klar fordel at I har en snæver målgruppe.
Indtjeningen afhænger dog meget af hvilken målgruppe der er tale om. Hvad handler magasinet om?
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. juli 2007 - 15:44 #2
Her er en liste over adnske affiliatevirksomheder: www.partnerprogrammer.dk/networks.php
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 16:22 #3
Det er målrettet køreskoleelever
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 16:32 #4
Listen med affiliatevirksomheder er genial. Tak for den.
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. juli 2007 - 16:34 #5
Køreskoleelever - Så vil jeg anbefale dig Google AdSense (Se listen) krydret med partnerprogrammer fra http://www.partnerprogrammer.dk/programlist.php?category=7
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. juli 2007 - 16:35 #6
Hvis du beslutter dig for at benytte AdSense, kan du i øvrigt også bruge www.tekstannoncer.dk til at vise reklamer, når AdSense ikke har relevante reklamer at vise, så du undgår spild af dyrebar reklameplads.
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. juli 2007 - 16:39 #7
Mit bud i forhold til 50.000 brugere om året, der besøger siden 20 gange vil være, at det vil give jer en indtægt på omkr. 330.000 kr./år. Hvorfor satser I i øvrigt kun på 17-19-årige? Der er masser der tager kørekort senere - heriblandt undertegnede :)
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 16:45 #8
Langt over 90 procent af alle køreskoleelever er mellem 17 og 19 år. Men ellers tusinde tak for dit bud. Kan man uden problemer kombinere flere affiliate-virksomheders løsninger?
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. juli 2007 - 16:58 #9
Ja, man kan fint kombinere affiliatesvirksomheders løsning. Tidligere var der dog nogle, som krævede eksklusivitet, men det har konkurrencen mellem virksomhederne sat en stopper for (heldigvis) - Det skader selvfølgelig ikke at tjekke efter, inden man kombinerer de forskellige løsninger, men det burde som sagt ikke være noget problem...
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 20:37 #10
Tak for hjælpen, abruscato. Dropper du et svar, for jeg synes det er dig, der fortjener points!
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. juli 2007 - 20:48 #11
Glad for at kunne hjælpe. God vind med projektet fremover :)
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 21:21 #12
Åh, lige et PS.
Hvis dit bud er 330.000 kr/år for 50.000 brugere, betyder det så, at man kan gange den pris med 2, altså 660.000 brugere, hvis der i stedet er 100.000 brugere og halvere den (165.000), hvis der kun er 25.000 brugere?
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 21:24 #13
Ups det var noget vrøvl, men forstod du meningen?
Giver 100.000 brugere så 660.000 kroner? og 50.000 = 165.000 kroner?
Avatar billede abruscato Nybegynder
06. juli 2007 - 07:13 #14
Ja, det er rigtigt forstået. Men indtjeningen handler meget om hvordan/om man optimerer valget og placeringen af reklamer. F.eks. er der ikke megen idé i at at vise reklamer for eksempelvis pensionsopsparing overfor målgruppen, men derimod finde reklamer der ligger så tæt på jeres indhold som muligt - eksempelvis fra køreskoler eller de partnerprogrammer jeg præsenterede tidligere. Og så i øvrigt eksperimentere sig frem til de bedste placeringer af reklamer. Hvis man følger disse råd, kan man virkeligt se en forskel i indtjeningen - Jeg taler af egen erfaring :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
06. juli 2007 - 07:16 #15
Du kan få lidt mere at vide om placering af reklamer på http://www.partnerprogrammer.dk/guider/google-adsense/optimering.php
Avatar billede brita Nybegynder
07. juli 2007 - 06:36 #16
10000 tak. Du har været en kæmpe, kæmpe hjælp.