05. juli 2007 - 12:44Der er
15 kommentarer og 1 løsning
Annonceindtægt
Jeg og min partner overvejer at starte et webmagasin og skriver forretningsplan i håb om at få hjælp fra en investor, men vi er stødt på en væsentlig forhindring i forsøget på at komme med et realistisk skøn om vores indtjeningsmuligheder. Vi har ingen baggrundsviden om annonceindtægter
Hvad er den typiske indtjening for en hjemmeside, der har 50.000 brugere om året, men hvor de bruger sitet 20 gange hver? (Her mener jeg ikke antal visninger, men besøg, hvor de kommer til sitet og surfer rundt)
Vi har en ret snæver målgruppe på de 17-19 årige. Er det en fordel i forhold til annoncering?
Kan I anbefale nogle affiliate-virksomheder (eller hvad det hedder!)?
I forhold til at tilbyde et attraktivt produkt til annoncørerne, er det en klar fordel at I har en snæver målgruppe. Indtjeningen afhænger dog meget af hvilken målgruppe der er tale om. Hvad handler magasinet om?
Hvis du beslutter dig for at benytte AdSense, kan du i øvrigt også bruge www.tekstannoncer.dk til at vise reklamer, når AdSense ikke har relevante reklamer at vise, så du undgår spild af dyrebar reklameplads.
Mit bud i forhold til 50.000 brugere om året, der besøger siden 20 gange vil være, at det vil give jer en indtægt på omkr. 330.000 kr./år. Hvorfor satser I i øvrigt kun på 17-19-årige? Der er masser der tager kørekort senere - heriblandt undertegnede :)
Langt over 90 procent af alle køreskoleelever er mellem 17 og 19 år. Men ellers tusinde tak for dit bud. Kan man uden problemer kombinere flere affiliate-virksomheders løsninger?
Ja, man kan fint kombinere affiliatesvirksomheders løsning. Tidligere var der dog nogle, som krævede eksklusivitet, men det har konkurrencen mellem virksomhederne sat en stopper for (heldigvis) - Det skader selvfølgelig ikke at tjekke efter, inden man kombinerer de forskellige løsninger, men det burde som sagt ikke være noget problem...
Åh, lige et PS. Hvis dit bud er 330.000 kr/år for 50.000 brugere, betyder det så, at man kan gange den pris med 2, altså 660.000 brugere, hvis der i stedet er 100.000 brugere og halvere den (165.000), hvis der kun er 25.000 brugere?
Ja, det er rigtigt forstået. Men indtjeningen handler meget om hvordan/om man optimerer valget og placeringen af reklamer. F.eks. er der ikke megen idé i at at vise reklamer for eksempelvis pensionsopsparing overfor målgruppen, men derimod finde reklamer der ligger så tæt på jeres indhold som muligt - eksempelvis fra køreskoler eller de partnerprogrammer jeg præsenterede tidligere. Og så i øvrigt eksperimentere sig frem til de bedste placeringer af reklamer. Hvis man følger disse råd, kan man virkeligt se en forskel i indtjeningen - Jeg taler af egen erfaring :)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.