Avatar billede safarimanden Nybegynder
04. juni 2001 - 16:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cand.Polit

Hvor højt et snit skulle man sidste år have for at komme ind på Cand.Polit studiet i Århus?
Avatar billede safarimanden Nybegynder
05. juni 2001 - 11:17 #1
Er der ingen akademikere til stede?
Avatar billede lawyer Nybegynder
05. juni 2001 - 15:45 #2
Der er fri optagelse på :

Cand.polit og på Cand.Oecon på Århus Universitet sålænge du har matematik på B-niveau.
Avatar billede lawyer Nybegynder
05. juni 2001 - 15:50 #3
I 2000 blev der optaget 122 på de to ovenstående uddannelser dvs. at alle er optaget og der er ledige pladser. Det samme gælder for alle de andre Universiteter pånær RUC hvor det er den samfundsvidenskabelige basisudd. hvor der kræves 8,5 i snit men kun mat på c-niveau.
Avatar billede lawyer Nybegynder
05. juni 2001 - 21:28 #4
Iøvrigt en fed uddannelse hvis man interessere sig for politeologi og samfundsøkonomi. Oecon sigter mere mod det private erhvervsliv i for a sine driftøkonomiske fag.
Avatar billede lawyer Nybegynder
05. juni 2001 - 21:29 #5
i for a = i form af ;-)
Avatar billede safarimanden Nybegynder
06. juni 2001 - 09:42 #6
Kan du virkelig passe at man ikke behøves andet end matematik på B-niveau?

Så kan næsten enhver jo komme ind på udannelsen.
Avatar billede lawyer Nybegynder
06. juni 2001 - 13:02 #7
Du skal selvfølgelig have en studentereksamen/HF/HHX eller lignende for at komme ind på kvote 1. Ja alle med en sådan baggrund kan komme ind. Det skyldes at de økonomiske universitetsuddannelser ikke er så populært fortiden...alle vil læse noget humaniora agtigt hvor snittene i nogle tilfælde er sky-høje. Dels er årgangene ikke så store. Så det er jo lækkert for dem der vil læse økonomi plus at det bliver gunstigt at få job bagefter da tilgangen til disse uddannelser har været begrænset de seneste år. I sin tid da jeg startede på jura krævede det vist 8,5 for at komme ind på polit. Nu har jeg vist fortjent pointsne :-)))