Avatar billede ksproject Nybegynder
04. juli 2007 - 13:51 Der er 4 kommentarer

Internet vs. Airtunes

Hejsa derude.

Jeg har for et godt stykke tid siden købt en Apple Base Station V6.3, med det formål at jeg gerne ville benytte dens funktion med trådløst musik sammen med trådløst internet. Problemet er bare at jeg ikke kan få begge dele til at virke på samme tid. Jeg har lavet et indlæg på Apples diskussions forum, men det har været uden nogen som helst hjælp. Der følger noget software med som man bruger til at lave de indstillinger man har behov for.

Problemet er følgende:

- Når jeg får indstillet den til at Airtunes (det trådløse musik) virker, så virker internettet ikke

- Når jeg får indstillet den til at internettet virker, så virker Airtunes ikke

For at gå lidt mere i detaljer, så i har en chance for at sætte jer ind i problemet, så har jeg comX net, og har derfor et modem med 3 IP adresser. Når jeg bruger default opsætningen i indstillingerne, så virker airtunes fint og jeg kan også bruge det lille ekstra program "Airfoil" til at streame musikken til airport basen. Se billedet for at se indstillingerne som default på internettet. Intetnettet virker nemlig ikke med denne indstilling

http://i9.tinypic.com/625c9c2.jpg

For at få internettet til at virke bliver jeg nød til at fjerne fluebenet fra "distribute ip adresses". Jeg har prøvet alle mulige andre indstillinger, med faste ip-adresser (også i internet explorer), men kan KUN få internettet til at virke på denne måde. Men når jeg gør det, så virker airtunes ikke. Jeg kan ikke få kontakt til højtalerene i iTunes. Den vil godt registrere at der ER højtalere at blive connected til, men den kan ikke komme igennem. Når jeg prøver med det lille ekstra program "Airfoil" får jeg en fejlkode, men det gør jeg ikke med iTunes, der gider den bare ikke connecte og efter ca 5 sekunder bliver den bare på alm computer højtalere. Se billedet for indstillingerne:

http://i13.tinypic.com/4trrfpt.jpg

Altså :
Her virker Airtunes, men internettet virker ikke: http://i9.tinypic.com/625c9c2.jpg
Her virker internettet, men airtunes virker ikke: http://i13.tinypic.com/4trrfpt.jpg

Jeg håber VIRKELIG at der er nogen der er i stand til at hjælpe med at få det til at virke. Fordi det KAN bare ikke være rigtigt at det ikke kan lade sig gøre. Det kan godt være at det ville have været nemmere hvis jeg havde mac, men det har jeg ikke - og apple påstår jo også at det skal virke. Hvis i skal have andre ting a vide om indstillingsmulighederne så sig endelig til. Jeg har brugt utallige timer på det her, og er ved at rive håret af mig selv. Det SKAL bare virke..

1000 tak :)
Avatar billede darrich Novice
06. juli 2007 - 13:27 #1
Ændrer til: share a range of ip-adresses, istedet for at anvende den samme ip adresse.
Avatar billede ksproject Nybegynder
08. juli 2007 - 14:13 #2
Det har jeg prøvet, men det gør bare at internettet ikke virker. Jeg har også prøvet at taste ip adressen manuelt i internet exploreren, som var den samme som i indstillingerne på airport'en...

Jeg prøver alligevel lige igen når jeg kommer hjem...
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 15:01 #3
Fik du det løst?
Avatar billede ksproject Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:09 #4
nej det virker stadig ikke :(