Avatar billede hipermedia Nybegynder
04. juli 2007 - 13:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Public Folders på Exchange

Hej,

Jeg har et lille problem med vores Exchange server, jeg kan ikke komme ind og administrer ”Offentlige mapper”.

Jeg logger på server med administrator, og åbner ”Exchange System Manager”. Derefter vælger jeg ”Folders\\Public Folders”.
Så kommer denne fejlbesked:

http://d5513365.u46.surftown.dk/Exchange.PNG

Jeg har også set på rettigheder, men der har administrator: ”Full control”.

På forhånd tak
Hiper
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 13:10 #1
hvad siger event loggen ?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juli 2007 - 13:14 #2
Er storen mountet og kørende?
hvad siger http://localhost/public på serveren? Kan du tilgå den?
Avatar billede hipermedia Nybegynder
04. juli 2007 - 13:18 #3
Der kommer to fejl i event loggen under: "Application"

En omkring "MSCRMFaxRouterService" og en "SQLAgent$SBSMONITORING".

Men ikke noget fra Exchange.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
04. juli 2007 - 13:21 #4
strych9:
http://localhost/public kommer med 403 Forbidden.

Men hvis jeg anvender min brugerkonto kan jeg godt komme ind på: http://servername/public.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
04. juli 2007 - 13:33 #5
Fejl "MSCRMFaxRouterService" kommer fordi vores CRM system var udløbet.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
04. juli 2007 - 14:30 #6
Det virker som om at administrator ikke har rettigheder til at administrer ”Offentlige mapper”.
Men administrer er jo sat til: ”Full control”!?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juli 2007 - 14:45 #7
Du skal kigge efter om det er sat noget block inheritance af permissions nogen steder, på niveauerne ovenover. Check også de resterende rettigheder på public store objektet og vær sikker på at der ikke er sat flueben i nogen "deny".
Avatar billede hipermedia Nybegynder
04. juli 2007 - 16:56 #8
Her er en oversigt over permissions på Offentlige mapper:
http://d5513365.u46.surftown.dk/eng-ret.PNG

Der er ikke nogle som er aktive i flueben "deny". Alt er på "Allow"

Men den kommer med samme fejl:
"The requested operation is forbidden"
Avatar billede strych9 Praktikant
05. juli 2007 - 19:02 #9
ja... det er jo alt i alt mystisk. =)

Jeg kan ikke huske om det er muligt, men prøv at se om du kan sætte permissions med Outlook.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
09. juli 2007 - 13:42 #10
Ja det har jeg også prøvet, men der har man kun mulighed for at lave om på; Kryptering, Brugeridentifikation osv.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:23 #11
Vi har nu genskabt ”Public Folders”, fra en backup. Ja også virker det igen.