Avatar billede l_domino_l Nybegynder
04. juli 2007 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Plasma eller LCD?

Hvad er bedst?

Plasma eller LCD og hvad er forskellen?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
04. juli 2007 - 10:24 #1
Har fundet ud af forskellen....

Men hvor langtid kan sådan en Plasma skærm holde?
04. juli 2007 - 10:27 #2
Du kender den måske allerede -> http://www.flatpanels.dk/ ?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
04. juli 2007 - 10:38 #3
Næææ....

Jeg overvejer en ca. 50" ind til stuen... og vil gerne have en Pioneer... men ved ikke om jeg skal kigge efter et LCD eller Plasme....
Avatar billede darrich Novice
04. juli 2007 - 15:43 #4
Der har været en del skriveri i medierne, og ikke altid lige entydig.
Plasma siges at kunne holde i 5-7 år.
Hvad der er bedst afhænger lidt af, hvad faktorer du vil vurdere ud fra.
Begge teknologier leverer gode billeder.
Det der dog kan siges er udviklingsmæssigt er der stor forskel.
På et tidspunkt troede man at plasma for alvor ville slå igennem, men LCD teknologien har brudt nogle tidligere grænser, og er billigere produktionsmæssig, og det er det område skærmproducenterne vækster og bruger flest udviklingkroner på, så LCD vil være dominerende på markedet fremover, så det er også her du får mest for pengene.

Ergo vil jeg anbefale dig at købe LCD.
Avatar billede c-holst Novice
04. juli 2007 - 22:29 #5
www.prad.de skulle også være god at have ved hånden når man har kig på en konkret skærm.

husk at ikke kun mærket, men også den præcisse model kan have meget at sige...

og at mange eksperter mener, at fladskærmseknologierne endnu har et meget stort udviklingspotentialle på alle områder...og at pris og kvalitet af samme eksperter vurderes til at hange godt sammen.
Avatar billede dizkoz Nybegynder
10. august 2007 - 13:39 #6
Hej.

Umiddelbart, hvis du skal have en skærm i 50" (plasma) ville jeg klart anbfale dig at kigge efter en fra Samsung. Du får utrolig meget for en relativ billig penge. Både designmæssigt og kvalitetsmæssigt er de langt fremme i udviklingen og laver nogle virkelig gode skærme. Jeg købte en Philips 32 LCD for ca. 1 år siden, må nok indrømme jeg fortryder lidt jeg ikke valgte det samsung der var på daværende tidspunkt. Men pioneer er også et godt mærke, syntes bare man betaler for meget i forhold til, hvad man får. Men gå op i din lokale TV-forretning, udvælg dig et par potentielle skærme, og så stil dig nogle meter væk og bedøm billedet selv. Mange gange er det en personlig vudering, hvad man selv finder bedst.

Held og lykke.

mvh. Tim Madsen