Avatar billede atdata Nybegynder
03. juli 2007 - 22:08 Der er 13 kommentarer

Hvordan bruger jeg min Windows Vista Som Remote server

hej jeg efterlyser hvordan man sætter Windows Vista op så jeg kan fjenbetjene den udefra f.eks. via forbindelse via Fjern Skrivebordet på min Bærbar. f.eks hvis jeg sider i københavn
og jeg gerne vil i kontakt med min Statinære computer derhjemme. hvordan skal jeg sætte de 2 computer op?? jeg giver 200 point til den kan hjælpe mig
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 22:10 #1
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/turn-on-remote-desktop-in-windows-vista/

bemærk det er kun muligt i vista ultimate, og viste business.

har du ikke en af de versioner, så kan realvnc muligvis benyttes.
Avatar billede atdata Nybegynder
03. juli 2007 - 22:52 #2
det er ultimate og Buisness jeg har
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 23:01 #3
det er enten ultimate eller business, det kan ikke være begge på samme tid, men hvordan det konfigureres står i linket jeg gav dig.
Avatar billede atdata Nybegynder
03. juli 2007 - 23:34 #4
min bærebar har businees og min statinære har ultimate jeg skal kunne bruge den bærebar til logge på den statonære
hvordan giver man point??
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 23:40 #5
du aktiverer først remote desktop på din stationære (som gøres som der vises på linket), på din bærbare starter du så klienten, den ligger såvidt jeg husker under programmer, tilbehør, og kommunikation.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede atdata Nybegynder
03. juli 2007 - 23:41 #6
den skriver følgende fejl: denne computer kan ikke oprette forbidelse til fjern computeren
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 23:41 #7
hvis du vil kunne fjernstyre din stationære fra internettet så skal du forwarde port 3389 til sin stationære computers interne IP adresse i din router.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 23:42 #8
hvilken computer skriver det ? (husk jeg kan ikke se hvad du gør, eller hvad du indtaster)
Avatar billede atdata Nybegynder
03. juli 2007 - 23:44 #9
det er min bærebar klienten
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 23:47 #10
når du prøver at forbinde, gør du det så med navnet på computeren, eller computerens ip adresse ? (og nu har du vel husket at åbne for port 3389 i en evt firewall på din stationære computer ikke ?)
Avatar billede atdata Nybegynder
04. juli 2007 - 00:03 #11
jeg har åbnet 3389 jeg tænkt på om det er Norton internet Security der spære
Avatar billede venturer Nybegynder
04. juli 2007 - 12:59 #12
Det kan sagtens være norten der spærer. Prøv at sætte din bærebare på dit eget netværk derhjemme og så der lave forbindelse (nu skal du så bruge din LAN adresse i stedet). Så kan det være at Norton kommer op med en besked på den stationære.
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 13:08 #13
og du har husket at forwarde port 3389 til maskinens interne ip også ?