Avatar billede homemicky Nybegynder
03. juli 2007 - 12:29 Der er 5 kommentarer

Program files versus Programmer ?

Hejsa

Jeg lige brgyndt at bruge Vista (DK), men jeg har oplevet noget mærkeligt, og jeg ved ikke hvorfor det er sådan. Men ihverfald, hvis man laver en genvej fra en fil der ligger i c:\Progammer (86)\Mappe\fil.txt og placere genvejen på skrivebordet og og trykker egenskaber for fil.txt er sti'en lige stien lige pludselig blevet til c:\Progam files (x86)\Mappe\fil.txt.
Og hvis man åbner computer i start menuen, så hedder c:\Programmer (x86)\Mappe\fil.txt, men hvis går i kommandoprompten, så hedder det igen c:\Progam files (x86)\Mappe\fil.txt.
Hvad sker der, hvorfor er det lavet sådan??
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. juli 2007 - 12:39 #1
Det er sikkert bare sådan Vista er lavet. "Program Files" er den engelsksprogede pendant til "Programmer", så det kan være at Vista blot kalder "Program Files" for "Programmer" som en slags alias. En af årsagerne kunne muligvis være, at programmer før i tiden havde en tendens til at blive installeret mere eller mindre tilfældigt i en af disse to mapper (afhængig af den konkrete installationsfil), så det problem slipper man får hvis den ene mappe blot er et synonym for den anden.

Det er dog blot et gæt :-)
Avatar billede homemicky Nybegynder
05. juli 2007 - 08:15 #2
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt åben endnu...
Avatar billede mcforest Nybegynder
05. juli 2007 - 10:54 #3
Det er som old-faithful skriver det. 2 Program mapper var simpelthen for meget.
Avatar billede homemicky Nybegynder
06. juli 2007 - 07:45 #4
Hvad mener du med det mcforest? Jeg har en x64 bit maskine, og det er det klart at der skal være 2 mapper i roden en til x64 programmer og en til x86 programmer, problemet er at de ikke hedder det samme i genvejs stien.
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
07. juli 2007 - 14:00 #5
Nogen der ved om dette kan deaktiveres? Jeg bliver ved med at få "Filen ikke fundet" og "Stien eksisterer ikke" pga. dette. "Windows kan åbenbart ikke selv finde ud af hvor den har lagt det" ;)