Avatar billede phones Nybegynder
02. juli 2007 - 10:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er det en bedre maskine jeg får?

Kære alle jer eksperter´:-)

Jeg har i øjeblikket en Fujitsu Siemens model Sclero T various CUZ005, det er en Pentium 4 med 3,4 Ghz 1024 GB RAM (DDR SD 3200), 250 GB HD SATA, ATI Redeon X600 Pro grafikkort med 256 MB RAM XP Home Edtion.

Den har nu været til reperation 12 gange med diverse fejl og nu tilbyder forskiringsselskabet (udvidet forskring på maskinen) mig følgende maskine i stedet for:

HP  Pavilion M7675 med en ATH64 X2 4600+, 2 GB DDR II RAM, 400 GB ATA HD, ATI Radeon X1650 med 512 MB RAM samt Windows XP Media Center Edition.

Er det en bedre maskine?? (Umiddelbart ser ram ud til at være bedre, harddisken større og et bedre grafikkort)

Vil gerne høre om det er en god maskine altså bedre den den nuværende????
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 11:03 #1
- Processeren både 64bit og nyere model. Conroe ville idag være værd at foretrække, men denne er også meget god ATH64.
- Ram er bedre, mere af det og ser hurtigere ud fra det du skriver.
- Harddisk fin nok, men ata. Sata er værd at foretrække, men ikke noget du lægger mærke til og du får dobbelt så meget plads - så er det lidt ligemeget om det  er ata
- Grafikkort, langt bedre. Afhængig af hvad der er for en model..
- Windows XP Media Center Edition er fin nok, hvis du vil bruge den til media center.

Husk at tage backup af dine dokumenter og filer ;)
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 11:09 #2
HP  Pavilion M7675 kan fåes fra ca. 5200,- kr og op, hvilket nok svarer til den pris du har givet for den anden.
- Processor sammenligning kan der nemt gå lidt religion i, om man er til Intel eller AMD 4600+ skulle svare til en 4,6 Ghz i performance, er reelt en 2,4 Ghz processor.
- der er mere ram
- der er mere harddisk plads
- der er bedre grafikkort
Jeg har en del erfaring med HP pc'ere og har kun rosende ord omkring driftsstabilitet, så i mine øjne gør du et godt bytte.
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 11:10 #3
to i blækhuset samtidig :o)
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 11:12 #4
ja tæt på ;)
Og samme konklusion underligt nok :P
Avatar billede phones Nybegynder
02. juli 2007 - 11:17 #5
I skulle meget gerne få point begge 2, tak for hurtig respons. AMD og Intel krigen har jeg forlængst ikke blandet mig i, men nu er spørgsmålet jo aktuelt igen. Ummidelbart er mit indtryk også at det er et bedre bytte. Jeg forventer at modtage den nye maskine indenfor et par dage, så må jeg lige se om den performer bedre end den anden. Jeg ahr nu været glad for Fujitsu-Siemens maskine på trods af de mange fejl har den performeret yderst godt i krævende spil m.m.
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 11:18 #6
Ja glæd dig til den, altid sjovt med noget nyt og hurtigere til nye spil..
Du glemte at dele point'ene :P
Avatar billede phones Nybegynder
02. juli 2007 - 11:24 #7
Steffansp jeg opretter et spørgsmål direkte til dig, så du kan få dinme point, beklager
Avatar billede thegenuine Praktikant
02. juli 2007 - 12:21 #8
Du kan også bede Darrich om at dele hans point med steffan.

Der er en lille diskussion i gang her: ;o)
http://www.eksperten.dk/spm/785796

Husk at linke til den her tråd, når der gives point uden spørgsmål.
Avatar billede thegenuine Praktikant
02. juli 2007 - 12:22 #9
Hov, lidt for sent ude!!