En kammerat har altid haft Canon, men da han skulle have et nyt, da frarådede hans lokale fotoforhandler ham at købe Canon, fordi de har verdens elendigste service, hvis der sker noget med kameraet. Forhandleren er ved at udfase Canon I hans butik, fordi han gider ikke lægge navn til den elendige service.
Nej, mine kammerater har begge købt Sony, og det er altid mig, der er fotografen. ;o) De har henholdsvis Sony DSC-N1, m touchscreen, og DSC-T10. De er begge fede og nemme at bruge, det kræver lidt tilvænning vedr. touchscreen.
Samme her. Har altid brugt Canon, og har kun vaeret tilfreds. Jeg ville dog aldrig bruge penge paa et ultra-kompakt (Ixus), men derimod bruge penge paa e.g. Canons A710 IS. Det kan erhverves for cirka kr. 2000, og jeg har kun laest godt om det og har rigtig god erfaring med det.
Sony-modellen skal jeg ikke kunne udtale mig om, eftersom jeg ikke har proevet det.
Jeg har prøvet begge dele, og de er begge gode, men når en forhandler stopper forhandlingen pga ringe service, så er der en advarselslampe, der er værd at respektere.
Jeg har ikke selv oplevet at skulle kontakte Canon's service-afdeling, men saavidt jeg ved, skal de jo slet ikke blandes ind i noget, hvis kameraet gaar i stykker paa baggrund af almindelig brug. Saa traeder reklamationsretten i kraft, og dermed skal forhandleren jo staa for evt. service, og ikke Canon?
Ja, og det er der, deres film knækker. De kører med en politik, at det er brugerens ansvar at bevise, at fejlen ikke er selvforskyldt. Forhandleren blev så fortørnet over gentagne uacceptable behandlinger af kunderne, at han afbrød samarbejdet med dem. Jeg har selv brugt Canon i starten, og jeg har heldigvis ikke oplevet at skulle kontakte deres serviceafdeling, og det ønsker jeg heller aldrig, så derfor vil jeg ikke anbefale et Canon.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.