Avatar billede jokeboy Nybegynder
01. juli 2007 - 18:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

bedste køb (digital kamera)

kigger på div canon ixus

800 is
850 is
950 is hvilket vil være det bedste køb ?
evt andre mærke til ca 1500-2500 kr ?
Avatar billede thegenuine Praktikant
01. juli 2007 - 18:59 #1
En kammerat har altid haft Canon, men da han skulle have et nyt, da frarådede hans lokale fotoforhandler ham at købe Canon, fordi de har verdens elendigste service, hvis der sker noget med kameraet. Forhandleren er ved at udfase Canon I hans butik, fordi han gider ikke lægge navn til den elendige service.

http://www.eksperten.dk/spm/775337
Avatar billede thegenuine Praktikant
01. juli 2007 - 19:45 #2
Nå ja, og så kan jeg anbefale Sony. Ved dog ikke hvilket kamera, der ligger i den prisklasse.
Avatar billede jokeboy Nybegynder
01. juli 2007 - 19:49 #3
Har du selv sony kamera ?
Avatar billede thegenuine Praktikant
01. juli 2007 - 20:03 #4
Nej, mine kammerater har begge købt Sony, og det er altid mig, der er fotografen. ;o)
De har henholdsvis Sony DSC-N1, m touchscreen, og DSC-T10.
De er begge fede og nemme at bruge, det kræver lidt tilvænning vedr. touchscreen.
Avatar billede jokeboy Nybegynder
01. juli 2007 - 20:12 #5
ok , kom med et svar så du kan få point *s*
http://www.sony.dk/ShowArticle.do?article=1172517864899 det bliver det her
Avatar billede thegenuine Praktikant
01. juli 2007 - 20:23 #6
Fedt kamera - det bliver du glad for. ;O)
Takker for point
Avatar billede hoeks Nybegynder
01. juli 2007 - 20:25 #7
Jeg ville klart have købt et canon kamara istedet. Men dermed ikke sagt, at du sikkert ikke bliver glad for det andet!
Avatar billede mainz Nybegynder
02. juli 2007 - 15:34 #8
Samme her. Har altid brugt Canon, og har kun vaeret tilfreds. Jeg ville dog aldrig bruge penge paa et ultra-kompakt (Ixus), men derimod bruge penge paa e.g. Canons A710 IS. Det kan erhverves for cirka kr. 2000, og jeg har kun laest godt om det og har rigtig god erfaring med det.

Sony-modellen skal jeg ikke kunne udtale mig om, eftersom jeg ikke har proevet det.
Avatar billede thegenuine Praktikant
02. juli 2007 - 15:40 #9
Jeg har prøvet begge dele, og de er begge gode, men når en forhandler stopper forhandlingen pga ringe service, så er der en advarselslampe, der er værd at respektere.
Avatar billede mainz Nybegynder
02. juli 2007 - 15:42 #10
Jeg har ikke selv oplevet at skulle kontakte Canon's service-afdeling, men saavidt jeg ved, skal de jo slet ikke blandes ind i noget, hvis kameraet gaar i stykker paa baggrund af almindelig brug. Saa traeder reklamationsretten i kraft, og dermed skal forhandleren jo staa for evt. service, og ikke Canon?
Avatar billede thegenuine Praktikant
02. juli 2007 - 15:52 #11
Ja, og det er der, deres film knækker. De kører med en politik, at det er brugerens ansvar at bevise, at fejlen ikke er selvforskyldt. Forhandleren blev så fortørnet over gentagne uacceptable behandlinger af kunderne, at han afbrød samarbejdet med dem.
Jeg har selv brugt Canon i starten, og jeg har heldigvis ikke oplevet at skulle kontakte deres serviceafdeling, og det ønsker jeg heller aldrig, så derfor vil jeg ikke anbefale et Canon.