Avatar billede chicony Nybegynder
30. juni 2007 - 19:10 Der er 7 kommentarer

Findes der en metode til at få ryddet op i ubrugelige websites?

Hej Eksperter

Jeg efterlyser en løsning på en effektiv oprydning af websites.

I dag kan en website være uændret i flere år. Nogle indeholder intet.

Jeg efterlyser ikke et politi indenfor websites, men bare nogle retningslinier, som kan afhjælpe problemet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juni 2007 - 19:54 #1
Hvad er din definition på?:

- "oprydning af websites"
- "ubrugelige websites"
Avatar billede old-faithful Praktikant
30. juni 2007 - 19:54 #2
Hvis websites tænker du på? Hoster du selv nogle, eller tænker du på nettet generelt?
Avatar billede chicony Nybegynder
30. juni 2007 - 22:00 #3
Det er generelt!

Der findes mange domæner som aldrig bliver brugt og de fleste Internet-udbyder tilbyder gratis oprettelse websites. Det samme gælder sites som jubii.dk.

Med "oprydning af websites" mener jeg at de skal fjernes fra Nettet.
Med "ubruglige websites" mener jeg websites som ikke har nogen funktion.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2007 - 00:00 #4
chicony> Du kan ikke slette noget, du ikke ejer.

Ellers kunne jeg jo bare slette din hjemmeside.. ikke smart vel? :-)

Derfor:
1) Du kan kun slette det du ejer
2) Hvis der findes en masse "ubruglige websites" på nettet, så findes der ene masse "ubruglige websites".

Med andre ord: Du kan ikke gøre noget ved det.

Hmm.. Du kan måske købe sider, og bruge dem til noget "brugeligt"..
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. juli 2007 - 00:58 #5
Du kan som udgangspunkt ikke gøre noget ved andres hjemmesider. Men du kan jo lade vær med at besøge sider som er gamle eller "ubrugelige" ;-)
Avatar billede chicony Nybegynder
01. juli 2007 - 13:51 #6
Jeg er klar over jeg ikke kan slette dem, men kan de ikke udelukkes fra søgemaskinerne og andre lister.

Hvis man skulle søge om tilladelse til at komme på Nettet eller hvis man opdelte Nettet i flere niveauer, så kunne man blive styret udenom de websites, som ikke er til noget.

Hvis man "stempler" alle de websites som har noget at byde på, så ville relevante websites blive nemmere at finde.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2007 - 20:18 #7
Hvis du ikke ejer det, kan du ikke styre det.

Hvis jeg havde en hjemmeside, kan du ikke bare bestemme, at min side ikke skal med i søgemaskinerne! :-)

Og hvem har givet dig opgaven, at definere hvilke sider "som ikke er til noget"? Og hvilke sider, der er "ubrugelige websites"?

Det ville jo næsten være det samme, hvis jeg kigge på et eller andet (f.eks. en sportsgren), og sagde:

"Det der? Det siger mig ikke noget.. fjern/forbyd det"

Du er velkommen til at kontakte de helt store drenge, der står for de tekniske detaljer, protokoller, domæner og andet snask vedrørende internettet..

Kontakt evt The Internet Society, http://www.isoc.org/isoc/
Hvis de ikke direkte kan hjælpe dig, kan de sikkert sende dig videre til nogen der kan..