Avatar billede scuderia Nybegynder
29. juni 2007 - 16:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udskifte Geforce MX440 Grafikkort til hvad?

Hej

Blæseren på grafikkortet i en ældre computer er stået af...
Kortet er et Nvidia Geforce MX440 - 64mb. Og jeg vil så skifte til noget tilsvarende, men der er jo ikke meget på markedet til en ældre computer så hvad skal jeg købe?

Bundkort: Intel 845E Max. - Suppport AGP 4x slot (1,5V only.

Det skal jo gerne være et kort der understøttes af de samme programmer/spil. Hvordan kan jeg sikre mig det?

/Tak//
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 16:24 #1
Du kan nutildags ikke få et mindre kort, så det er næsten lige meget, hvilket du bestiller.
Avatar billede scuderia Nybegynder
29. juni 2007 - 16:41 #3
Ok, kan jeg godt bruge et AGP 8x kort på et AGP  4x slot bundkort?
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 16:49 #4
Kortene er bagudkompatible, så det kører med den hastighed bios tillader.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
29. juni 2007 - 16:50 #5
MX440 er den teknologi nvidia gik fra og over til Fx-nogle tal.
Men det betyder nødvendigvis ikke at navnet hentyder til teknologien.

Nu bliver de kalt et tal efter produkt og IKKE ydelse.
Det er næsten ligemeget hvad du køber, det du SKAL SIKRE DIG for at den
er iorden til dit system er det er en
AGP 4x (tvivler stærkt på at det er iorden at bruge 8x i en 4x port, men
        ved intet om det virker)

Men det alene bliver svært standarden for hstighedder på porten var x4 senere x8
nu er der pci-express x16 ved ikke om der er x32 men skulle da ikke undre nogle.

Hvad strøm angår, er det ik noget du bør bekymre dig så meget om, med mindre din
computer laver "underlige" genstart eller går ned, så kunne det værer noget der.

Men kig efter

x4 Og siden det er nvidia du havde før, og vil have identisk bør du købe nvidia igen.
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 16:56 #6
MX440 kører skam også AGPx8, det er dit bundkort, der kun understøtter x4
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 17:14 #7
Der er ikke meget, at få i AGP i denne størrelse, her er et noget større:
http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=81&products_id=467&osCsid=5aefefbdb56611bbda17c63f0c7b2820
Avatar billede scuderia Nybegynder
29. juni 2007 - 17:45 #8
Mit MX440 kører kun AGP 2x/4x (jeg har stadig emballagen), så jeg aner ikke om det vil virke ordentlig med 8x?

Måske jeg bare skulle udskifte hele computeren... :)
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 18:06 #9
Det vil virke udmærket med et 8x kort, jeg har gjort det tusindevis af gange.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. juni 2007 - 22:02 #10
Som peet-49 skriver, er kortene bagudkompatible. Det eneste du skal sikre dig, er at bundkortet har den rigtige slottype. Jeg kan ikke lige huske numrene. Der findes 2 slags: Dem med lås (den nye type), og dem uden (den gamle type). Så vidt jeg husker, er alle AGP 4x og frem helt sikkert den nye type.
Kort sagt: Har dit bundkort ikke lås bag ved AGP porten, kan du ikke opgradere til et nyt AGP kort.
Avatar billede scuderia Nybegynder
30. juni 2007 - 00:14 #11
Tak for hjælpen. Jeg prøver og se hvad jeg kan finde...

Takker ;)
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2007 - 08:56 #12
Selv tak.