Avatar billede ulriks Nybegynder
29. juni 2007 - 11:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nummereret liste efter en heading

Jeg vil gerne have en template, hvor jeg efter en overskrift (fx overskrift 3) automatisk starter på en nummereret liste. Første nummer på listen skal altid være 1 efter en overskrift.

Hvordan får jeg klaret den?

Mvh
Ulrik
Avatar billede knirkeline Nybegynder
29. juni 2007 - 12:45 #1
Du opretter en typografi med den ønskede nummerering og sætter denne til at være næste typografi på Overskrift 3.
Avatar billede ulriks Nybegynder
29. juni 2007 - 13:31 #2
Problemet er, at typografien automatisk bliver sat til at være af typen Liste, og ikke paragraph, og kan ikke vælges som næste typografi efter Oversktift (kun de predefinerede kan vælges som næste typografi)
Avatar billede knirkeline Nybegynder
29. juni 2007 - 13:42 #3
Er det Word 2007? Den er vist lidt anderledes med typografierne - jeg har ikke arbejdet så meget med den endnu.
Ellers kan du måske benytte Overskrift 4 til de nummererede punkter.
Avatar billede ulriks Nybegynder
29. juni 2007 - 13:50 #4
Det er, hvis nummeringen skal genstarte ved 1 efter overskrift 3. Hvis jeg accepterer at skulle gøre det manuelt er der ingen ko på isen
Avatar billede ulriks Nybegynder
29. juni 2007 - 13:52 #5
Word 2003
Avatar billede word-hajen Nybegynder
29. juni 2007 - 18:02 #6
Opret en almindelig typografi med nummerering i stedet for en listetypografi. Derefter kan du sagtens sætte den til at være næste typografi efter Overskrift 3.
Avatar billede ulriks Nybegynder
29. juni 2007 - 18:27 #7
Men jeg skal manuelt re-sette nummereringen, eller hur?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
29. juni 2007 - 19:21 #8
Nej, det er ikke nødvendigt. Du kan godt sætte typografien op, så den starter på 1 efter hver "omgang" overskrift 3.

Du skal binde din typografi op på niveau 4 i nummereringen (og selvfølgelig undlade at medtage evt. nummereringer fra tidligere niveauer), hvorefter du kan sætte den til at starte forfra efter niveau 3.
Avatar billede ulriks Nybegynder
29. juni 2007 - 19:54 #9
IC - det vil jeg tjekke ud (når jeg er på arbejde igen)!
Avatar billede ulriks Nybegynder
30. juni 2007 - 14:07 #10
Det funger! takker!
Avatar billede ulriks Nybegynder
30. juni 2007 - 14:08 #11
Det funger! takker!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. juni 2007 - 17:02 #12
Velbekomme :-)