Avatar billede jacobtc Nybegynder
28. juni 2007 - 22:26 Der er 1 kommentar

Vista vil på net, men intet på XP

Hej allesammen...

Har nu fået bygget to computere sammen med min storebror, de er sådanset ens forskellen er bare at han har et SATA dvd drev i sin også, hvor jeg har et normalt IDE. Vi er nu rigtig kommet ind i alt det der med dualboot, og det prøvede vi så. Vi installerede begge Windows XP 32bit først, og da min bror ville på nettet gik det helt fint, han kom på uden problemer, men da jeg ville på, kom den ikke på, den står som connected men når jeg går på firefox eller internet explorer siger den at den ikke kan finde siden, eller noget i den retning, altså den siger det samme som hvis jeg havde taget internetstikket ud af computeren. Nå tænkte vi, og så gik vi igang med at installere Vista Ultimate 32bit på begge, jeg troede ikke det ville gøre nogen forskel, fordi at før vi installerede Vista havde vi prøvet at putte et PCI netkort i fra vores gamle dell, og det var også uden held, derfor var jeg afklaret med at det ikke var biundkortet der var noget galt med. Nå, men da jeg havde fået installeret Vista, prøvede jeg selfølgelig lige at se om der var nogen forskel, og såreme jo, den går uden problemer på nettet, hmm tænkte jeg, så jeg bootede op i XP for at se om der var sket en ændring i det, men nej stadig intet, så hvad kan der være galt? For mig lyder det meget som software, men har installeret de Ethernet drivere som fulgte med til bundkortet, har også formateret XP flere gange uden nogen ændring, så hvad kan der være galt? Er desperat lige nu fordi jeg mener at BF2142 ikke kører ordenligt på Vista.
Nå ja i kan også lige få de mest grundlæggende specs af min computer.

Bundkort: ASUS P5N-E SLI
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz
Harddiske: 2x Samsung Spinpoint et eller andet 500GB
Ram: Corsair XMS2 2x1 GB

Det var det jeg lige kom i tanke om, i spørger bare hvis i mangler mere info...
Men igen, hvad kan der være galt?

Hilsen Jacob
Avatar billede jacobtc Nybegynder
29. juni 2007 - 11:52 #1
Fik dirigeret mit indlæg herover, hvor det tidligere lå i Styresystemer -> Windows XP

Hilsen Jacob