Avatar billede madox_madox Nybegynder
28. juni 2007 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adgang til en NTFS disk

Jeg har en dell computer hvor harddisken er så beskadiget at jeg ikke kan boote op på den.
Så jeg har taget harddisken ud og sat den i en anden stationær computer som jeg har, men når jeg forsøger at gå ind i min dokument mappe skriver den adgang nægtet?

Hvordan kan jeg få lov at tilgå min mappe?
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2007 - 15:45 #1
importer disken i diskhåndtering.
28. juni 2007 - 15:56 #2
Avatar billede madox_madox Nybegynder
29. juni 2007 - 10:14 #3
Jeg er ikke klar over hvad der menes med at importere disken i diskhåndtering. Jeg kan godt se disken inde i diskhåndteringen.

Ang. overdragelse af ejerskab som der linkes til, så ser det ud til at fungere. Jeg har desværre bare et lille problem.

Disken er så dårlig at den efter ca. 5-6 minutter arbejde, det er lykkes mig at komme ind i dokument mappen og application data, men den går ned inden den når at tildele ejerskab til mappen skrivebord :-(
Inden den når til mappen skrivebord ligger der en mappe der hedder "Lokale Indstillinger" og der tror jeg ligger rigtig mange filer, så harddisken når at gå død før den får tildelt ejerskab til alle de filer der ligger i "Lokale indstillinger", så den når aldrig til skrivebords mappen.

Har forsøgt ca. 10 gange alle med samme resultat, og er ligger desværre meget vigtig data inde i skrivebordsmappen, som jeg vil være meget ked af at miste.

Jeg har ydermere forsøgt at højreklikke direkte på skrivebordmappen -> Egenskaber -> Sikkerhed for kun at tildele ejerskab til skrivebordsmappen, men så kommer den med en fejlmeddelse om at jeg ikke har nok rettigheder til at ændre i sikkerhedsindstillingerne.

Er der ikke andre muligheder at komme uden om NTFS sikkerheden på.
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 10:20 #4
Rens disken for snavs inden, du flytter filer(både spywre og virus)
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 10:20 #5
spywre=spyware
Avatar billede madox_madox Nybegynder
29. juni 2007 - 10:37 #6
Det har jeg også forsøgt, med samme resultat. Di
sken går simpelthen bare ned (den forsvinder fra diskhåndteringen) og siger mærkelige lyder.
Så der er noget helt galt med den fysisk. Men jeg syntes bare det er så uheldigt hvis det er på grund af nogle adgangskrav til mine egene data der gør at jeg ikke kan få fat i mine vigtige filer.

Harddisken kan klare at køre ca. 5-6 minutter indtil den begynder at blive en smule varm, herefter må jeg holde en pause på ca. 10 min før jeg kan prøve igen. Så der er noget fysisk helt galt med harddisken. Desværre tager det over 5-6 minutter at overtage ejerskab til alle de filer der ligger i "Lokale Indstillinger" mappen.

Findes der ikke en alternativ vej?
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2007 - 11:11 #7
Gør det i fejlsikret tilstand. F8 under opstart.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juli 2007 - 13:34 #8
Lidt feedback??
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2007 - 09:13 #9
??
Avatar billede peet-49 Novice
24. juli 2007 - 09:38 #10
???
Avatar billede madox_madox Nybegynder
15. januar 2008 - 09:56 #11
Ups, undskyld den lange svartid. Fik aldrig løst problemet da harddisken stoppede med at fungere :-(