Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
28. juni 2007 - 11:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Task Scheduler service mangler på flere servere

Vi har et underligt issue. PÅ flere af vores servere mangler servicen Task Scheduler som styrer alle Tasks.

Jeg kan ikke finde meget om det på Google eller her. Filerne ligger der schedsvc.dll. Men servicen er simpelhen væk fra oversigten og jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne installere den igen. Er ikke interesseret i en reinstallation af Windows på serveren. Det er som sagt flere servere - alle windows 2003 Standard Edition.

Både med og uden installation af Service Pack 2 til Server.

Nogle der har ideer til at få løst denne?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2007 - 07:01 #1
Det er nok kun genvejen der er væk.
Prøv at køre denne komando:
%SystemRoot%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

:-)
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
30. juni 2007 - 10:04 #2
Nej, det er ikke kun genvejen der er væk. Det er selve servicen der ikke kan starte, jeg kan sagtens finde Task Scheduler og se diverse tasks. Også med cli kommandoen. Men servicen er der ikke og kan ikke startes.

Men tak for dit forslag.
Avatar billede madcyberrunner Nybegynder
01. juli 2007 - 01:38 #3
Ok, nu har jeg fundet en løsning der virker.
Jeg har flere servere, og fandt  ->
- (Run -> regedit) HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Schedule
- Her lavede jeg en export. Kaldte den scheduler.reg og kopierede den over på de maskiner, den manglede på.
- Kørte den (dobbelt klik på filen)
- Genstartede serveren
- Vupti det virker igen.
Nu ser det ud til at servicen er forsvuindet samtidig på 2 af maskinerne. Jeg holder lige øje med om den forsvinder igen, ellers tilskriver jeg det som en fejl i en opdatering fra MS.