Avatar billede grook Nybegynder
28. juni 2007 - 01:35 Der er 2 kommentarer

Ryger af internettet ved download

Hej!
Når min ven og jeg sidder på hans internet, hvilket er stofanet med familieopkobling, ryger vi af internettet når vi downloader eller når vi spiller krævende spil.
For at komme på igen skal vi genstarte "modemet" fået af stofanet, som vi fornylig fik fornyet, da vi troede det var problemet.
Internettet går fra stofanet-modemmet og op til en 10mbit switch som fordeler internettet i to kabler til min og hans computer...
Stofanet har dynamiske IP-adresser i vores abonnement.

Nogen forslag til en løsning?
- På forhånd tak

Mvh.
Kasper Pedersen
Avatar billede elmoelmo Nybegynder
29. juni 2007 - 12:35 #1
Det kan være du skal justere din opkoblingstid gennem sigon funktionen og "mine sider".
Pas på med at ødelægge modemmet. Telia kræver 1300.- dkr for et ødelagt modem selvom det faktisk kun koster 30 usd.
I min verden er telia stofa noget bras.
Avatar billede grook Nybegynder
03. juli 2007 - 15:50 #2
det er ikke kun i din verden :)

Opkoblingstiden har været på "altid" i en lang periode men problemet har været der i flere år..

Det er svært at sige om problemet ligger hos stofa eller hos de switche vi har sat til at fordele netværket.. - måske giver de 10mbit/s problemer?

Desuden er problemet der kun når jeg går på hans net ellers virker det fint..