Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
27. juni 2007 - 23:14 Der er 22 kommentarer

twin cpu motherboard??

hej alle
jeg kunne godt bruge noget hjælp til at finde et nyt motherboard i stedet for mit asus p5vd2-x noget med 2 cpu´er
minimum:
2x cpu pladser
4x ram pladser
5x sata stik
2x ide stik

og så skal de passe til intel e6600 cpu jeg mener det er 775 socket de bruger og nvidia geforce 8800 gts 320 mb
og det er self stationær pc...
på forhånd tak!
Avatar billede screem_brille Novice
27. juni 2007 - 23:21 #1
det findes ikke til den type CPUér, skal det være intel cpuer, så er det XEON du skal kigge på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2007 - 07:55 #2
Og Xeon er til servere, og vil ikke yde særligt godt til spil, som det er ud til du er ude efter....
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
28. juni 2007 - 10:29 #3
aj det er bare ikk  rigtigt!!
nå men hvad så hvis det bare skal være med det andet:
4x ram pladser
5x sata stik
2x ide stik
1x 775 cpu plads (intel e6600)
må godt, men skal ikk. være med plads til 2 grafikkort

kan i hjælpe med det?  og ja det er til gaming
monster gamer
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
28. juni 2007 - 10:35 #4
nå hmm..... da jeg ikk er sikker på at få noget jeg kan bruge her må jeg så stille et andet spørgsmål som jeg også har meget brug for hjælp til i denne tråd da det er en del point der ligger for et rigtigt svar her??
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. juni 2007 - 17:25 #5
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. juni 2007 - 17:25 #6
du spørger bare :)
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
28. juni 2007 - 18:15 #7
tak det ser godt ud der er kun 1 problem tilbage..
jeg skal også meget snart ha vand køling og på det her mb er der 3 dimmer nimmere der bliver luft kølet 2 af dem KAN jeg finde køle hoveder til, det er chipset og den anden hva end det er (også en firkantet ting) men så mangler der en (den der sidder ved mus/keyboard/netverks til slutningen) er det nødvendigt og køle den?? og hvilket vand køling skal jeg bruge der?

mvh gaming freak
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. juni 2007 - 01:25 #8
hvorfor vandkøling? Det er mere besvær end gavn.... køb low noise PSU, CPU køler og kabinet køling, så er den klaret
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 07:11 #9
hmm ja jeg har pengene, og så har jeg snart læst så meget på nette om vandkøling at jeg er kommet frem til at det må være det bedste, bare man ikk har reservoir og radiator internt (pga af kondens)... og så har man jo heller ikk det problem med at få varmen ud af kabinettet... jeg er nemlig så heldig at have en cpu og grafikkort som "de" siger varmer en del uden de laver noget.. så der for ville jeg have vand køling      hehe kan du følge mig?
gamer
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 12:37 #10
dette ville jeg bruge til pcen: http://www.vcore.dk/shop/watercool-ht-fusion-1018p.html
er det ikk ok??
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2007 - 12:58 #11
du får ikke problemer med kondens af vandkøling, det er først hvis du benytter peltier elementer at kondens bliver et problem, kondens kan først dannes når der er over 8 graders temperatur forskel og fugtigheden i luften er over en vis %.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2007 - 12:59 #12
og selv fordampende vand kan maks blive 4 grader lavere end rum temperaturen, så det er ikke nok til at skabe kondens.
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 14:31 #13
arhh nu er jeg sq (undskyld mit sprog) lidt blæzt hvad skal jeg?? jeg har en lamene/varm pc. og nogen siger et og nogen andet :s hvad skal jeg silent eller vand?? jeg er træt efterhånden... og det skal med regnes at den skal "tunes" en del
nogen der ude der har prøvet begge dele?
i stedet for at lave 100 tråde tager jeg mine problemer her og nu:

jeg skal ha en super gaming pc hvad er bag ud??
jeg har:

1x antec p180 cabinet
1x raptoxx 450 w psu
1x nvidia geforce 8800 gts 320 mb 3d club gfx
1x asus p5vd2-x mb
2x seagate 320 gb s-ata hdd
1x seagate 320 gb ata hdd
2x seagate 500 gb s-ata hdd
1x wd 250 gb s-ata hdd
1x maxtor 40 gb ata hdd
intel e6600 core 2 dual 2.4 ghz (6.6 ghz)
2x 1gb kingston ddr2 ram

dette er forbudte ord inde i mit cabinet!!!:
scsi
amd
ati
og andet crap og larm

hvad vil være det første der er bag ud (jeg spiller gerne store spil og arbejder med store filer og har vista ultimate og xp home)?? hjælp alle 60 point til det svar der løser mine problemer

mange tak for hjælpen alle
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2007 - 14:53 #14
hvorfra får du de 6.6Ghz ??? og jeg ville ikke køre alle de dele på en 450W psu, jeg tror ganske enkelt ikke den kan trække det.
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 16:19 #15
ja det ser jeg har lige fået det af vide for 5 min siden så jeg har bestilt en 600 w hehe den arbejder også på fuld power
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2007 - 16:26 #16
men hvor komemr de 6.6Ghz fra (det for du aldrig nogensinde den cpu op på, tror ikke engang det ville kunne lade sig gøre med flydende kvælstof som køling)
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 16:56 #17
fra at hvis man samenligner den med en single core så svare e6600 til 6.6 ghz selv om den er på 2x 2.4 ghz hehe
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2007 - 17:09 #18
nej det kan man ikke sige, eller jo det kan man da godt, men det er forkert.
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 18:28 #19
anyway nogen ideer?
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. juni 2007 - 21:42 #20
Du skal klart have den nye PSU, med alle de HDD og et stort GFX kort sluger den noget juice..

Du skriver ikke hvilken type ram du har, de kunne evt skiftes med nogen hurtigere ram der sammen med et ordentligt bundkort vil give dig gode muligheder for OC..

GFX kort kan jo også sagtens blive større

Jeg vil skyde på at største delen af larmen i dit kabinet stammer fra CPU køler og PSU, så en lownoise PSU og lownoise CPU køling ville sikkert hjælpe. EVT en blæser forrest i kabinettet til at trække luft ind og en bagi til at blæse varm luft ud. Det er klart dine mange HDD der skaber al varmen

SCSI er de hurtigste diske du kan få

AMD har jeg heller aldrig været fan af

ATI har klart de bedste kort på markedet i 900-1500kr klassen, så er det den slags kort man skal have ville Nvidia være et skidt køb.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. juni 2007 - 21:45 #21
Og S-B har helt ret, en E6600 svarer på ingen måde til 6ghz, den svarer ikke engang til 4.8ghz, sådan kan man slet ikke sammenligne. Desuden er det jo ikke kun MHZ der gør nye CPU bedre, bedre microarkitektur, mindsket størrelser i produktionen giver bedre ydelse med mindre spild (varme), højere cache mm, den tid hvor det hele drejede som om MHZ er forbi.
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juni 2007 - 23:09 #22
støj:  hmm jeg har lige lavet en test her hjemme på pcern det eneste der larmer er faktisk grafikkort og psu... det ved jeg ikk lige hvad jeg gør ved.. da både grafikkort og psu jo er pakket godt ind

cpu ghz:  ham jeg snakkede med om det siger også at det ikk bare er sådan og sætte en single core cpu op mod en dual men bare sådan grund liggende så kan en dual e6600 lave "CA" det samme som en 6.6 ghz single core cpu.. sagde han.. jeg ved det ikk

hdd:  nej jeg vil ikke ha scsi fordi selve disken er dyr og så skal man også have en dyr controler og så er der så meget larm og varme så det ikk er til at fatte så vælger jeg hellere og køre RAID 0/0+1 på 2/4 s-ata hdd´ere

amd: jeg har hørt meget dårligt

ati: jeg har meget dårlige erfaringer

ram: jeg ved ikk mere

oc: aner ikk hvordan ikk det mindste jeg ved ikk engang om man gør det fysisk eller med et program

min cpu: den er 100% lyd løs med standard blæser underligt nok

gfx: jeg regner med at købe et twin gfx mb ((som drgonzo nok så fint fandt)) og så tage 2x nvidia geforce 8800 gts 320 mb og putte i

men kan det i bund og grund betale sig og vand køle? (jeg overvejer en 1000w vand kølet psu nemlig)

tak for den forløbige hjælp mvh "ham med alle de store problemer"