Avatar billede verdensmindste Nybegynder
27. juni 2007 - 14:42 Der er 2 kommentarer

Bedste CAD-program til Intel-Mac?

Hej alle.

Jeg vil høre hvilket cad-program, der er bedst ud fra følgende ønsker:

- skal køre på Intel Mac
- skal bruges til arkitekturmodeller
- skal være logisk bygget op (avanceret men simpelt at bruge)
- skal være en slags standard på markedet (så modellerne ikke bliver lavet i et underligt format ingen kan åbne)
- (3D selvfølgelig)

Min kammerat er lige blevet optaget på Arkitektskolen, så han skal til at lære det shit.

Bedste hilsner

Esben
Avatar billede michael-k Nybegynder
01. juli 2007 - 07:32 #1
Går ud fra man kan kører Windows programmer på en mac ellers er han rimelig fucked. Hvis han kan så gå efter følgende programmer som han også vil komme til at lærer på arkitekt skolen. Autocad og ADT og evt Revit. Som en lille side beskæftigelse kunne han prøve sig med Rhino og 3dsmax/Viz.

Hvis han ikke kan kører windows programmer så køb en Pc ;)
Avatar billede dstjulle Nybegynder
27. juli 2007 - 08:34 #2
der er en anden mulighad men det koster ret mange penge ! han kan prøve ArchiCad det kan fået til både PC og MAC !!

jeg har fundet en studie version som skulle være gratis http://www.apple.com/dk/education/solutions/architecture/archicad.html