Avatar billede frhavn Nybegynder
27. juni 2007 - 14:23 Der er 4 kommentarer

Opgradering af 2000 til 2003

Hej.

Jeg har to lokationer, som er forbundet med et mpls netværk.
Kontor 1 har to DC win2000.
Kontor 2 har en DC win 2000.

Jeg vil have opgraderet til win2003, dertil har jeg anskaffet en ny server til kontor 1.

Jeg vil gerne undgå at skifte serveren ud på kontor 2, dog vil jeg helst at brugerne logger på deres lokale DC.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juni 2007 - 22:19 #1
Det skulle der ikke være nogen problemer i... Opgrader dit win2k domæne fra mixed mode til native mode. Meld den nye server ind. Kør dcpromo på den. Opgrader den til global catalog status.
Du har så formentlig defineret sites inde i "AD sites and services", så sørg for at den nye DC er placeret i den korrekte site. Det har nogen betydning for replikering og hvilken server brugerne logger på.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. juni 2007 - 22:43 #2
Inden du gør ovenstående skal du lige finde en util på 2003 skiven der hedder "ADprep".

Denne skal du køre med en forestprep switch. Altså:
ADPrep /forestprep

efterfulgt af:
ADPrep /domainprep

herefter kan du bare fortsætte som strych9 beskrev :)
Avatar billede frhavn Nybegynder
02. juli 2007 - 09:10 #3
tak for tippene :o)
Jeg skulle efter planen have været igang med opgavenen i denne uge,
grundet andet arbejde, må det vente til efter sommerferien.

Jeg vil gerne give jer begge point, ved i hvordan det gøres?
Avatar billede strych9 Praktikant
03. juli 2007 - 19:14 #4
Venturer skal vågne op og lægge et svar først ;)