Avatar billede kshexcel Nybegynder
27. juni 2007 - 14:10 Der er 2 kommentarer

Talformat ved sammenfletning

Jeg har indhentet inspiration fra nedenstående spørgsmål og svar:
http://www.eksperten.dk/spm/629608

Jeg har alligevel problemer med talformatet, afhængig af, om det er en engelsk version eller dansk version. Er der på nogen måde, hvor jeg kan undgå dette i formlen, dvs. lave formlen hvor punktum automatisk laves om til komma, hvis det er en engelsk version (eks. 1,000,000.00) og vice versa.
Avatar billede kabbak Professor
27. juni 2007 - 18:57 #1
hvis det er fra engelsk, så

=TEKST(UDSKIFT(UDSKIFT(B1;",";"");".";",");"#.##0,00")
Avatar billede kshexcel Nybegynder
03. juli 2007 - 14:24 #2
Jeg kan ikke helt få det til at fungere, for det ændrer sig afhængig af, om brugeren har et engelsk setup eller dansk set up.