Avatar billede lopolla123 Nybegynder
27. juni 2007 - 09:42 Der er 2 kommentarer

Baggrundsbillede i tabel/område

Jeg har et billeder, der er gradueret, dvs. det starter med at være hvidt og efterhånden fader mere og mere over i en gråtone. Jeg ønsker at anvende dette billede i forskellige bokse af variende højde på min hjemmeside. Problemet er bare, at hvis boksen ikke er så høj, så ser det hele stort set hvidt ud, fordi den ikke "sammenklemmer" billedet - og i princippet også modsat, at billedet ikke strækkes.

Nogle gode forslag til hvordan jeg på en enkel måde kan graduere baggrunden i en boks?
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2007 - 12:58 #1
<ole>

Ikke, når boksen har variabel højde

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2007 - 16:49 #2
-- og det kan tilføjes, at grunden er, at baggrundsbilleder overhovedet ikke tilpasser sig noget, de beholder bare den størrelse, de har !-)

-- eneste mulighed er at placere et img-element bagved, og så give det samme størrelse som den foranliggende boks !o]