Avatar billede jesperaha Nybegynder
27. juni 2007 - 05:22 Der er 2 kommentarer

Linieskift i tekst fra database

Hej, jeg har lavet en gæstebog i php og mysql. Mit problem opstår når folk skriver et indlæg med linieskift.

eks
"Hej

Fed gæstebog

mvh
gæst"

Jeg kan se, at i mysqp ser det rigtig nok ud, men når jeg henter det via php og skriver det ud på hjemmesiden via echo-funktionen, så skrives det uden linieskift - så ovenstående kommer til at se
ud som følger.

"Hej Fed gæstebog mvh gæst"

Jeg vil gerne ha' php til at lave linieskift, hvordan gør jeg lige det ?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede mikkelk Nybegynder
27. juni 2007 - 07:39 #1
Du skal erstatte text-liniskift med html linieskift(<br>) inden du printer den til skærmen:
$htmlliniskifttekst = nl2br($dintekt);
Avatar billede jesperaha Nybegynder
27. juni 2007 - 18:32 #2
Tak for hjælpen. Smid et svar så får du point