Avatar billede danneck Nybegynder
26. juni 2007 - 21:20 Der er 4 kommentarer

Ny kontor PC

Leder efter en computer til virksomhedsbrug, men er lidt usikker på om der skal købes en stationær eller bærbar!
Selve computeren skal naturligvis ikke bruges til spil, og hovedsaglig heller ikke til grafiktunge programmer, men skal gerne være meget hurtig og stabil.
Den skal desuden gerne være forholdsvis lydløs.
Nogen der har nogle ideer der kunne hjælpe mig lidt på vej, evt. med konkret bud eller med hvad computeren som minimum skal indeholde af CPU-type, ram osv.?

Mvh.
Daniel
Avatar billede a1a1 Novice
26. juni 2007 - 21:33 #1
hurtig til hvad? word, sqlserver, photoshop, 3d programmmer (truespace, autocad, studioMax) ???

Du får i hvertfald mest for dine penge med en stationær
Avatar billede danneck Nybegynder
26. juni 2007 - 21:58 #2
Det bliver mest til ting på nettet, concorde, word, excel, adobe mm.
Regner desuden at der skal være Windows Vista på den.
Avatar billede _pollux_ Nybegynder
27. juni 2007 - 00:02 #3
Hvis du både vil kunne arbejde i diverse kontorprogrammer: word, excel, Access osv. uden at maskinen hiver efter vejret, så vil jeg anbefale en Dual core. Det behøver ikke være mere end en Pentium D (dual core).
Når du vil have Vista, så anbefales det også at du har mindst 1 GB ram.
Uden at lave for meget reklame, så synes jeg du skulle kigge forbi shg og se på deres Homeline (Vista) pc-system.

Hilsen PoLLuX
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 01:26 #4
har ikke selv kørt vista, når du siger virksomheds brug, er det så et sted du arbejder hvor de skal bruge nye computere? så skal du holde dig langt væk fra vista, de (ms) har ikke fået alt til at virke optimalt (endnu)...

xp har ikke så meget "lir"  (win 2000 ville også være lige så godt), hvis du (dine klienter) skal bruge den til at arbejde på så er der ingen grund til vista...

Man kan "nøjes" med en 2-3ghz komputer til alm. kontorbrug, i den sammenhæng er ram vigtigst hvis du skal afvikle (meget) store excel eller access datebasera ind

Adobe kan godt bruge (er glad for) et grafikkort med meget ram men om det er den "billige" nvidia gs7600 eller den dyre gt7600 gør ingen forskel.. (hvis du skal spile counterstrike vælg gt)..