Avatar billede aaboe Nybegynder
26. juni 2007 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Resize af billede før upload

Jeg er ny ud i Flash, men tænker på om det er muligt at lave en Flash-applikation, hvor det er muligt at resize et billede i Flash FØR det uploades til serveren.

Kan dette lade sig gøre, eller er jeg nødt til at lave en Java Applet?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 03:25 #1
Det er vist ikke helt muligt før upload.
Men ved du kan uploade billede og så kan man ændre det og så resize det ved at give PHP/ASP ect. koordinaterne på billedet.
Avatar billede aaboe Nybegynder
27. juni 2007 - 08:56 #2
Hele idéen er at resize billedet FØR upload, så der spares båndbredde. Jeg er klar over at så snart jeg har billederne på serveren, så kan jeg gøre ligeså tosset med dem som jeg vil.

Det der er spørgsmålet er netop om Flash giver mig rettigheder/mulighed for at resize før upload, og som coldgate er inde på, så er det måske ikke muligt?

Vil gerne vide det, før jeg evt. begynder at sætte mig ind i Flash :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. juni 2007 - 16:42 #3
Jeg har aldrig hørt om noget i flash der kan billedbehandle på den måde.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 19:39 #4
Det skal jo netop gøres via. Server scripting sprog.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. juni 2007 - 21:13 #5
Server scripting sprog kan jo ikke virke lokalt og det er det aaboe ønsker - men flash har ikke sådanne funktioner.
Avatar billede aaboe Nybegynder
28. juni 2007 - 10:29 #6
Det lyder til at det ikke er muligt.
Det var denne jeg havde kig på: flash.net.FileReference; Ser dog ud til at det kun er en reference til billedet man kan få og altså ikke manipulere billedet før det er på serveren.
Jeg må have gang i en Java-applet.
Lig nogle svar så I kan få nogle point . . .
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2007 - 11:08 #7
Ellers tak, føler ikke vi har gjort os fortjent til points.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
28. juni 2007 - 15:31 #8
Årh jeg vil da gerne have 1 point, men så heller ikke mere ;-)
Avatar billede aaboe Nybegynder
01. juli 2007 - 01:18 #9
Tak for svarerne, slap endnu engang for at sætte mig ind i Flash :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. juli 2007 - 08:40 #10
Så fik jeg for mange alligevel - hm..

Flash er nu ikke det værste at sætte sig ind i - men det har da naturligvis begrænsninger. Held og lykke med dit projekt.