Avatar billede xxx222 Nybegynder
26. juni 2007 - 18:56 Der er 8 kommentarer

DVD Brænder laver buffer underrun

Hej Eksperter!

Jeg må nu give op i forsøget på at løse et problem med min dvd brænder. håber I kan hjælpe mig lidt...

Jeg har store problemer med at få min DVD brænder til at skrive ordenligt. Den kæmper meget hårdt med at holde bufferen i top og brænder ekstremt langsomt. desuden kan jeg se at computeren arbejder på højeste niveau når der brændes. Alle forsøg har indtil nu endt i en fejlbrændning.

Det sjove ved problemet er at jeg netop har afinstalleret Windows VISTA fra computeren og lagt en helt frisk windows XP på. min det underlige er at min brænder virkede rigtig fint i VISTA på de samme skiver og i det samme program som jeg nu har så store problemer med i XP

Kan nogen give en forklaring og en løsning på mit problem.

Jeg kan desuden nævne følgende om mit system:
- Windows XP med alle de nyeste opdateringer
- Brænder i IMGBURN
- Brænder har nyeste firmware installeret
- Brænder på samme skiver som før

Tak
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 18:58 #1
Sæt brænde hastigheden ned
Avatar billede xxx222 Nybegynder
26. juni 2007 - 18:58 #2
ikke løsningen. disse ting er naturligvis allerede forsøgt
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 19:01 #3
Fremgår ligesom ikke!

Citat;

Hvis der gentagne gange opstår buffer underrun ved brænding af CD-R diske, prøv da at udføre en test før brænding i brænderprogrammet. Denne funktion simulerer en brænding med de filer der er valgt. Denne process skriver ikke til disken og ødelægger den derfor ikke, hvis der skulle opstå fejl undervejs.
ZIP, langsommme CD-Rom og netværks –drev kan ikke levere nok data eller en lav nok tilgangstid til at holde brænderens buffer fuld igennem hele brændersessionen. Når der brændes fra disse typer enheder bør man vælge Kopier data til harddisken først i brænderprogrammet. Husk at frigive nok plads på harddisken før processen startes.
Brug indstillingen Kopier data til harddisken først i HP brænderprogrammet for at mindske antallet af tilgange til harddisken og fjerne den belasting på systemet det er, at brænde CD billedet direkte fra et optisk drev til et. Hvis man laver et ISO billede før brænding, selv hvis det er fra det samme drev, kan det yderligere nedsætte chancen for fejl.
Deaktiver eller luk alle programmer der kører i baggrunden (pauseskærme, antivirus, programmer til udskriftsstyring og systemovervågnings programmer). Deaktiver alle netværksforbindelser og deling af filer/printere over netværket inden brændingen startes.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 19:01 #4
Citat:

Luk forbindelsen til alle netværk, hvis det er muligt, inkluderet Windows til arbejdsgrupper og/eller Microsoft Netværk.
Kopier en lyd CD direkte fra et drev til et andet. Dette kræver et CD-ROM drev der understøtter digital overførsel af lyd.
Brug altid de nyeste drivere fra udvikleren til SCSI og IDE controllere uanset operativsystem.
Undgå at kopiere tomme mapper og filer. Undgå også at kopiere filer som er i brug af operativsystemet eller programmer der kører på computeren.
Hvis mere en 10.000 meget små filer skal brændes bør man først lave et ISO billede af filerne og derefter brænde ISO billedet ud. Alternativt kan man brænde på 1x hastighed, hvis det er muligt.
Mappen på harddisken der bruges til midlertidigt at gemme filer der skal brændes bør altid have rigeligt med ledig plads. Det anbefales at den ledige plads i mappen altid er mindst dobbelt så stor som den største fil der skal brændes til CD’en.
Prøv et andet mærke medie.
Tjek at drevet er tilsluttet en pålidelig strømkilde, uden andre strømkrævende enheder tilsluttet samme stik.
Avatar billede xxx222 Nybegynder
26. juni 2007 - 19:03 #5
nej okay.. Men alle disse ting er som sagt prøvet, vi er nok ude i en lidt mere indviklet løsning desværre

Men tak for dit indlæg trods alt

venligst Peter
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 19:06 #6
Cd-brænding er en krævende proces, hvor store mængder af data skal flyde gennem computeren med en vis hastighed. Har man problemer med buffer underrun, bør man først prøve at sætte brænde-hastigheden ned, og derudover skal man defragmentere sin harddisk.

Det er en god idé at undgå at benytte andre programmer, når man brænder en cd. Under Windows kan man taste Ctrl+Alt+Del og lukke alle kørende jobs på nær Explorer, før man starter brænder-programmet op. Endvidere bør både pauseskærm og strømstyring være slået fra, og man skal ikke være koblet på et netværk.
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2007 - 19:07 #7
Hvis man vil sikre sig mod mislykkede on-the-fly kopier, kan man vælge at køre en simulering først. De fleste brænder-programmer giver mulighed for at teste kopieringen, inden den finder sted i virkeligheden, men det tager selvfølgelig noget tid, og en efterfølgende perfekt kopiering er ikke garanteret.
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 08:16 #8
kunne man forvente feedback?