Avatar billede nietzsche Nybegynder
26. juni 2007 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Exchange Server - POP3 og Outlook

Kan man sætte en Exchange server op, så brugeren på et domæne via POP3 hjemmefra, kan tilgå deres e-mails.

Hvis Ja, hvordan? og er der noget sikkerheds mæssigt, man skal tage stilling til?
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 11:57 #1
ja det kan man sagtens, man skal blot starte POP3 servicen, og forwarde port 110 (men du skal vide at koden og brugernavn sendes i ren tekst, og derfor er et sikkerheds problem), det vil være bedre at bruge enten POP3S (s for secure), eller via webmailen.
Avatar billede nietzsche Nybegynder
26. juni 2007 - 12:51 #2
okay. og tak for hjælpen.
Avatar billede nietzsche Nybegynder
26. juni 2007 - 12:55 #3
okay. og tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:59 #4
Avatar billede a1a1 Novice
26. juni 2007 - 17:42 #5
du skal bare være opmærksom på at hvis du bruger POP3, så "fjerner" den mailen fra serveren (du kan dog vælge "leave copy on server" i din outlook)

Du kunne også overveje at bruge den indbyggede webmail (OWA Outlook Web Access), det kan du også "køre" over SSL

;o)