Avatar billede steench Nybegynder
26. juni 2007 - 09:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Insekter i skærmen

Hej

Tja, man tror det næppe, men det er lykkedes en lille tordenflue at komme ind i min skærm. Den kravler rundt lige bag 'glasset'.
Er der nogen der kan give et tip til hvad jeg kan gøre ved det ?

Mvh.
Steen
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2007 - 09:23 #1
Håbe på, at den kravler ud igen.
Avatar billede akerman Praktikant
26. juni 2007 - 09:31 #2
Tjah udover at skille skærmen og fjerne dem er der ikke så meget at gøre ved det. Køb en dyrere skærm næste gang :-)
Avatar billede lund_dk Praktikant
26. juni 2007 - 09:33 #3
i min gamle PC døede en tordenflue også inde under min skærm, så der sad en fin plet.
Jeg forsøgte at skille skærmen ad, men opgav, da jeg ikke kunne komme ind til den..

Jeg valgte at leve med den -  ville ikke bare en autoriseret til at få den ud.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2007 - 09:55 #4
De fleste skærme har lufthuller. Ofte vil en tordenflue kravle rundt et stykke tid. Så dør den. Så tørrer den ud. Og så falder den ned i bunden af skærmen. Man bør undgå at trykke på skærmen og kvase den.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 10:20 #5
skille den ad og rense den, men du skal vide at de lag plastik der er derinde bagved, bliver beskadigede med det mindste tryk (de har en helt masse riller i sig, der gør at lyset fordeles korrekt over hele skærmen, "bukkes" de riller vil du tydeligt kunne se det.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juni 2007 - 13:58 #6
På mit arbejde havde vi en fladskærm hvor der hav en 5-6 tordenfluer inde i.

Det var fo bøvlet og kunne ikke betale sig at prøve at skille og rense. Så du må hvist finde penge til en ny (med mindre der stadig er garanti)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juni 2007 - 13:58 #7
hav = var
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:59 #8
hvilken udgift udover lidt tid er der forbundet med at skille den ad ? (trykluft på dåse kan anbefales til at puste de små sataner væk ;) )
Avatar billede neoman Novice
26. juni 2007 - 14:01 #9
hvad med den her nye skærmrens? ;-) http://web.politiken.dk/media/grafik/8211.gif
Avatar billede steench Nybegynder
10. november 2007 - 22:31 #11
tja, det blev til en ny skærm...
Avatar billede arneolepoulsen Praktikant
22. maj 2017 - 22:53 #12
Du må gerne sende en kopi af insektet til mig.
Mit insekt er nemlig forsvundet.