Avatar billede mf Nybegynder
25. juni 2007 - 21:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

GPS antenne til PDA

Jeg har en MEDION PDA MD41800/MDPPC250 men har været uheldig at tabe GPS antennen på gulvet så den ikke længere kan finde gpssignalet.
Har søgt på Medions hjemmeside osv. men kan ikke finde den nogle steder og deres support kan kun hjælpe hvis man betaler for det (og så er det på tysk...)
Med i pakken var der en folder hvor der står at antennen har art. nr. 40003245.
Er der nogen der ved hvor sådan en ellers købes eller har andre ideer til at få gang i gps'en igen??
Avatar billede Beach Mester
25. juni 2007 - 23:45 #1
Er ikke helt sikker, men er det ikke sådan en dyr her--->
https://navigation.medion.com/site/int/da/shop/consumer/accessories/13/device/123

//Beach
Avatar billede mf Nybegynder
26. juni 2007 - 17:33 #2
Nej den består af en autolader og en rund antenne der bliver samlet i et integreret stik på ledningen
Avatar billede mf Nybegynder
28. juni 2007 - 00:11 #3
http://www.dantotec.de/product_info.php/products_id/46172
Her er den men jeg kan ikke lige se om den passer til min pda
og prisen er da også lidt høj men det er måske bare det den koster??
Avatar billede Beach Mester
28. juni 2007 - 01:24 #4
Tror heller ikke det er den da den har stik til en HP IPAQ H3870:-(

//Beach
Avatar billede mf Nybegynder
28. juni 2007 - 21:37 #5
Det er samme produkt, men bare ikke lige samme stik
har endnu ikke fundet en med rette stik
Avatar billede Beach Mester
29. juni 2007 - 00:38 #6
Husk at selv om du finder det rette stik så er det ikke sikkert at de har brugt de samme forbindelser på benene som andre gør. I værste tilfælde kan du brænde din PDA af ved at bruge et forkert forbundet stik.

Har du prøvet at ringe til coop der forhandler dem?

//Beach
Avatar billede mf Nybegynder
12. juli 2007 - 20:57 #7
Det var godt nok Aldi der solgte den da den var ny og medion kan eller vil ikke hjælpe og deres hjemmeside er lige til at lukke op og s.... i.
Avatar billede mf Nybegynder
12. juli 2007 - 20:59 #8
ps. undskyld for den sene respons, men var lige en smuttur til sydens sol med familien
Avatar billede Beach Mester
12. juli 2007 - 23:37 #9
Hmm.... Du er ikke gået glip af noget her i DK. har selv været på Roskilde festival og arbejde:-)

Iflg. Aldi´s site skulle du have fået nogle garantibevis med--->
øber du en ALDI Aktuelt-vare med producentgaranti, medfølger der et garantibevis. Hvis du senere får behov for hjælp, bedes du benytte dig af producentens kundeservice. Derfor skal du gemme både kassebon og garantibevis.
<---Står det intet omkring hvad hvem hvor så send Aldi en mail med problemet.
Iflg. købeloven så skal den butik hvor du har købt varen også formidle support på det de har solgt. Prøver lige at finde søge lidt mere, du kan for helv... da ikke være rigtigt at man ikke kan få fingerne i en skide antenne... *S*

//Beach
Avatar billede mf Nybegynder
13. juli 2007 - 20:50 #10
Pda'en er for gammel til at noget garanti gælder og det er en jeg har byttet mig til så der er alligevel ikke bon eller garantibevis.

Aldi vil ikke have noget med sådan noget ar gøre de sender bare en videre til Medion.

Havde tidlige en shaver købt samme sted og for at få reservedele (nyt skær) skulle jeg kontakte Medion. På spørgsmålet om jeg kunne købe nyt fik jeg bare svaret "det skal du ikke regne med". Så meget for deres support.

Ps. var det ikke lidt vådt på festival?
Avatar billede mf Nybegynder
20. juli 2007 - 12:29 #11
http://www.tsgps.com/product_info.php/info/p18_RoyalTek-RGM-2000-OHNE-Adapterkabel.html

I Tyskland kan man købe en løs modtager/antenne men prisen er ca 490 kr plus 105 i fragt. Ca. 600 kr. virker lidt dyrt. Mon det kan gøres billigere evt. i DK??
Avatar billede mf Nybegynder
29. juli 2007 - 18:57 #12
nå nu skete der noget..
jeg afinstallerede alt og startede forfra og så var det pludselig ikke længere modtageren der havde været problemet... øv men tak alligevel