Avatar billede ciscodk Nybegynder
24. juni 2007 - 09:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Indsæt dato vha. en knap

Hej
Jeg er absolut begynder. Jeg har lavet en meget simpel og lille database. Der er mange dato-felter, der skal udfyldes. Det vil typisk være dags dato, men ikke altid. Det vil defor være smart, hvis man i formularen kunne indsætte en knap a la "Vis næste post". Knappen skal indsætte dags dato i det pågældende felt som cuorseren står i.
Tror det er rimeligt nemt fx vha. makro, men makro"siderne" er mere eller mindre volapyk for mig;-(
Hvad er den nemmeste løsning?
Mvh
Allan
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2007 - 09:39 #1
You can place a button besid eth efield using teh button wizard. Then you need to palce some code in the On ´Click event

me.YourFieldName = Date()
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2007 - 09:39 #2
Me!FELTNAVN = Date
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2007 - 09:40 #3
besid eth efield = beside the field
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2007 - 09:40 #4
You need to alter FELTNAVN to the name of the field
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2007 - 09:42 #5
You can also find an example of the Calender Object http://www.makeiteasy.dk under Downloads
Avatar billede ciscodk Nybegynder
24. juni 2007 - 10:53 #6
Jeg fik det til at virke med lidt hiv og sving. Fx ved feltnavn test skal det sådan ud: Me.test = Date
Så virker det i alle tilfæde:-)
Jeg giver jer begge 100 point (hvis jeg kan).
Takker 1000 gange!
/Allan
Avatar billede ciscodk Nybegynder
24. juni 2007 - 10:58 #7
ehh - terry og mugs - har I fået jeres point?
Avatar billede ciscodk Nybegynder
24. juni 2007 - 11:00 #8
Hmm, I må deles om de 100 point - sorry:-)
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2007 - 11:10 #9
Tak for point :o)
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2007 - 11:20 #10
Thanks