Avatar billede fuglen Nybegynder
23. juni 2007 - 19:30 Der er 3 kommentarer

spørgsmål ang. "remote_addr"

Jeg har et spørgsmål ang sikekrhed på min hjemmeside.

Jeg har et lukket område, med login osv. Jeg kunne godt tænke mig, at sikre området, så det kun er når min egen ip-adresse der kan få adgang til de "lukkede" sider

Er det sikekrt nok at lave et sikkerhedscheck ud fra Request.ServerVariables("remote_addr") ?
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 2007 - 19:37 #1
ja, det er ikke nemt at spoofe en IP adresse (spoofe ~ "sige" du har en anden ip end den du har) (har jeg fået at vide)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2007 - 19:58 #2
Skal vi være paranoide?  ;)  En trojansk hest på din maskine, eller på en maskine på dit netværk, kommer jo automatisk fra din IP-adresse.  Er det pinlig billeder fra sidste års tur til Prag, så vil nok også nøjes med at tjekke IP-adressen. Er det adgangskoderne til den store bankboks i Nationalbanken, så skulle der mere til. Det er nok midt imellem for dig, så du har et valg.
Avatar billede wakko Nybegynder
23. juni 2007 - 21:02 #3
Du skal bare være sikker på at din udbyder ikke lige pludselig får lyst til at ændre din IP :-)

Var engang blevet lovet fast IP - det var det også, dog kun en måned ad gangen .... :/