Avatar billede ministub Nybegynder
23. juni 2007 - 17:44 Der er 5 kommentarer

lyddriver - help!

hej allesammen.

jeg er på en eller anden måde kommet til at slette min lyddriver, men har downloadet denne http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

mit lydkort hedder AC97, så det skulle vidst nok være den rigtige driver jeg har downloadet.

jeg har før skrevet inde på hardwareonline.dk, og de sagde jeg skulle gemme den på skrivebordet og derefter installere den, og sagde så de ville skrive hvad jeg ellers skulle gøre efter, men syntes svarene er lidt længe undervejs. :-)

så ved i hvad jeg skal gøre efter jeg har installeret den?

på forhånd tak
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 2007 - 21:25 #1
jeg har også haft et bundkort med det chipset/lydkort, mange problemer, jeg tror at det "brændte af" til sidst (jeg havde et gammet pci lydkort og satte det i, i stedet)

Har du prøvet windows update?
Avatar billede ministub Nybegynder
24. juni 2007 - 19:25 #2
altså jeg tror nu ikke det er mit lydkort det er galt med, men det var fordi jeg en dag var inde i det der "Tilføj/Fjern programmer" og så slettede jeg alt det jeg ikke brugte og ikke kendte til, siden den dag har mit lyd ikke virket.
jeg ved godt det virkelig var dumt at jeg bare slettede, men det var simpelhen så mange programmer ..

windows update? hmm.. nej det tror jeg ikke?
hvad skal man gøre der?
Avatar billede gree Nybegynder
04. juli 2007 - 00:19 #3
Der er altid problemer med det lydkort. Undtagen hvis du bruger den originale CD som var med. Det er dumt at opdatere driveren. Mange som gør det, mister deres lyd.
Så har du CD'en som fulgte med lydkortet er det den bedste løsning.

Som folk skriver her på siden:
"jeg downloadede nogle forskellige steder og afinstallerede ig gen installerede og pludselig virkede det"

En som jeg var med i er denne:
http://www.eksperten.dk/spm/778827

Men det er et underligt lydkort
Avatar billede multikoch Nybegynder
09. juli 2007 - 20:42 #4
lav en ny mappe i denne computer. flyt filen over i den nye mappe, mener det er en zip fil. unzip den, og gå til tilføj/fjern programmer. og tilføj fil
Avatar billede gree Nybegynder
06. marts 2008 - 00:46 #5
??