Avatar billede bes Nybegynder
22. juni 2007 - 19:22 Der er 2 kommentarer

Computer "hakker" død HD?

Hej jeg har for nylig investeret i en ny samle PC.

Jeg beholdt dog min gamle 80gb hd.

Når jeg rykker på musen er det nogle gange som om den lige fryser i et milli-sekund også rykker videre.

det er ikke en proces der optager cpuen.

så jeg tænkte kan det være HDD som er ved at være død? den er kun 3 år gammel men de har det jo med at stå af.

jeg havde nemlig en anden pc engang der gjorde lidt alla det samme og det hjalp at skifte HD.

ellers kom med nogle gode råd :)

ps det er ikke kun musen det er lissom hele skærmbilledet (kan ses når man flytter et vindue f.eks.)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
22. juni 2007 - 22:34 #1
Hvis din HD kører kan den ikke være død. Hvad har du på den en ny installation
af windows (efter du fik ny hardware) eller er installationen gammel?
Det kan faktisk skyldes mange ting, f.eks dit grafikkort eller dine ram.
Etr du sikker på, at den rigtige grafikdriver er installeret?
Har du installeret den CD som følger med bundkortet?
Hvis du har mere end 1 ramblok, så prøv at tage en ud på skift.
Ja som du kan se, der er ikke noget enkelt svar. En HD kan sagtens kører mere end
3 år, og hvis den ikke siger metalliske lyde, er den formodenlig i orden.
Men igen din HD kan godt have nogle fejl, som somme tider kan rettes med et
program fra HD producenten. Det program skulle du prøve at køre, så får du at
vide om din HD er i orden. Programmet ligger på producentens hjemmeside.
Maxtor og Seagate bruger det samme program "Seatools" ved andre mærker søg på siden.
Avatar billede bes Nybegynder
23. juni 2007 - 15:32 #2
Ok.

Det er helt nyt GFX og helt nye ram. Nyt mobo og ny cpu.
og jeg har installeret en frisk Windows xp.
opdateret drivere på producentens hjemme side.

jeg prøver med en Memtest86 og finder de der HD testere.