Avatar billede nutten Nybegynder
22. juni 2007 - 12:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SocketException: Operation timed out ved kald til webservice

Hej

Jeg har en webservice kørende på sin egen server.
Når jeg forsøger at forbinde til den, smider den fejlen SocketException: Operation timed out: connect: could be due to invalid address.

Jeg kan fra appserver, der forbinder til webservice, pinge webserviceserver og jeg kan telnette til port 80 uden problemer.
Ligeledes kan jeg i en browser på appserver skrive URL på webservice og få statussiden frem, der indikerer at webservice kører.

Er der noget jeg overser?

/Nutten
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2007 - 19:26 #1
Er der noget proxy server imellem når du bruger browser ?
Avatar billede nutten Nybegynder
26. juni 2007 - 09:40 #2
Det kan jeg bekræfte, der ikke er.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2007 - 04:38 #3
Jeg tror at der mangler en brik til puslespillet.

Men det er jo ikke til at gætte hvad.
Avatar billede nutten Nybegynder
09. juli 2007 - 11:50 #4
Umiddelbart ser det ud til at kaldet til webservicen ikke foretages i bønnen på appserveren - klienten valideres derfor som kalderen, klienten har ikke adgang til den del af netværket og afvises derfor..
Avatar billede nutten Nybegynder
23. juli 2007 - 09:46 #5
.