Avatar billede mltrfan Nybegynder
22. juni 2007 - 10:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv fra bunden af

Hej
jeg står og mangler en indkøbskurv i php. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå i gang og hvordan man for den til og virke med en mysql database.
Derfor leder jeg efter en vejledning(helst dansk) helt fra bunden af med hvad felter der skal bruges i databasen og hvikle tabeler jeg skal oprette. Og hvad der skal kode stå på de forskellige sider.
Jeg synes ikke selv jeg kan finde hjælp via gamle sp her på siden
Håber på jeres hjælp

med venlig hilsen mltrfan
Avatar billede majbom Novice
22. juni 2007 - 10:39 #1
jeg kender ikke lige en guide, men hvis det bare er for at finde ud af hvordan det kan laves, vil jeg da foreslå og lave det med sessions.

du har vel en side (eller flere) med produkter, hvor man kan vælge hvor mange man vil købe? det du så gør er at ligge vare-id og antal i dir session-array og på "vis kurv" siden henter du de data fra session'en og viser hvad der er i kurven...

sådan ville jeg lave en indkøbskurv :)
Avatar billede mltrfan Nybegynder
22. juni 2007 - 10:45 #2
Nej jeg har ingen side med produkter da jeg ikke helt ved hvordan man for det til og virke. det er derfor jeg mangler hjælp til og få det lavet helt fra bunden af. evt via email og sende koderne til mig der
Avatar billede majbom Novice
22. juni 2007 - 10:46 #3
men ellers er der masser af scripts, hvis du søger på "shopping cart php" på google :)
Avatar billede majbom Novice
22. juni 2007 - 10:48 #4
hvis du slet ingen ide har om hvordan du skal få det til at virke, vil jeg anbefale dig at tage et kig på f.eks. osCommerce (www.oscommerce.com - www.openforum.dk)
som er en komplet online shop med et hav af tilvalgsmuligheder.
Avatar billede mltrfan Nybegynder
22. juni 2007 - 10:57 #5
min idé var selv og skulle lave den da det er en del af en skole opgave men vi har ingen lærer pt der kan hjælpe os
Avatar billede majbom Novice
22. juni 2007 - 11:05 #6
ja, jeg kan på sin vis godt forstå at du selv vil lave det fra bunden af, men hvis du ikke har den fjerneste ide om hvordan det skal laves, tror jeg den bliver svær.

og hvis du alligevel vil have koderne lavet af andre herinde, er det jo stadig ikke dig selv der har lavet det :)
Avatar billede mltrfan Nybegynder
22. juni 2007 - 11:09 #7
http://www.thewatchmakerproject.com/journal/276/building-a-simple-php-shopping-cart

tror jeg ville prøve denne her til og starte med og så rette i koderne. Det er i hvert fald en start
Avatar billede majbom Novice
22. juni 2007 - 11:19 #8
ja den ser ud til at være meget god :)

god fornøjelse
Avatar billede mltrfan Nybegynder
22. juni 2007 - 11:23 #9
takker
Avatar billede mltrfan Nybegynder
26. juni 2007 - 10:37 #10
lukker